Wikia

Assassin's Creed Wiki

Umar Ibn-La'Ahad

1.195pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Eraicon-Secret Crusade.pngEraicon-Assassins.png

Dit artikel heeft een opknapbeurt nodig. Je kan de Assassin's Creed Wiki helpen door deze pagina te bewerken.

Umar Ibn-La'Ahad (onbekend - 1176) was een meesterassassijn, de vader van Altaïr Ibn-La'Ahad, de latere mentor van de Levantijnse Assassijnen, en een voorouder van Desmond Miles.

BiografieEdit

In 1165 stierf Umars vrouw Maud door complicaties tijdens de geboorte van hun zoon Altaïr, waardoor hij alleen overbleef om hem op te voeden.

In 1176 belegerden de troepen van Salāḥ ad-Dīn Masyaf. Nadat ze de tent van Salah Al'din gevonden hadden met behulp van de spion Ahmad Sofian, moest Umar de tent infiltreren en een bericht achterlaten.

Nadat hij succesvol de tent binnengedrongen had en het bericht had achtergelaten, stond Umar net op het punt om de tent te verlaten maar werd hij ontdekt door Salah Al'din, waardoor hij op de vlucht sloeg en een Saraceense edelman doodde.

Wanneer de Saracenen een vredesgedrag wilden vormen, eisten ze om Umar's leven te nemen als schuld voor het vermoorden van een Sarceense edelman. Maar de Assassijnen weigerden daardoor executeerden de Saracenen Ahmad en zetten hun belegering op de stad voort.

Na veel beraadslagingen en mislukte pogingen van onderhandelen, liet de mentor in die tijd van de Levantijnse Assassijnen, Rashid ad-Din Sinan, Umar de plaats in nemen van Ahmad. Net voor de executie hoorde Umar de stem van zijn 11 jaar oude zoon die schreeuwde naar hem aan de top van het fort.

TriviaEdit

  • "Umar" is een Arabische naam dat "welvarend" en "bloeiend" betekent. De betekenis van de naam "Ibn-La Ahad" is "zoon van niemand".

ReferentieEdit

Around Wikia's network

Random Wiki