Wikia

Assassin's Creed Wiki

Tekens

1.195pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Eraicon-AC1.pngEraicon-AC2.pngEraicon-Unity.png

Dit artikel heeft een opknapbeurt nodig. Je kan de Assassin's Creed Wiki helpen door deze pagina te bewerken.
ACII-GlyphMain 2-1.png

Ezio bij een klaverbladteken.

Tekens waren gegevens die Desmond Miles kon binnengaan in een virtuele weergave van Italië tijdens de renaissance in de Animus terwijl hij de herinneringen van zijn voorouder Ezio Auditore herbeleefde. Elk teken toonde een historisch detail over het conflict tussen de Assassijnen en de Tempeliers, de mensheid en de delen van het paradijs.

OorsprongEdit

AC2 Eagle Vision Glyph.png

Ezio activeert één van de tekens.

De tekens waren gemaakt door Clay Kaczmarek, Desmonds voorganger in het Animus-project. Clay had de 'De waarheid' ontdekt tijdens een lange Animus-sessie, maar kon die informatie niet delen tijdens zijn gevangenschap. Daarom hackte hij de Animus en verborg hij een videofragment en de documenten in enkele gecodeerde fragmenten, de tekens.

Om de volgende Animus-proefpersoon te verwittigen van zijn hack, liet Clay enkele cryptische afbeeldingen na die hij getekend had met zijn eigen bloed over het Animus-project-laboratorium.

Abstergo-laboratoriumEdit

Abs Kamer.png

Clays boodschap op de slaapkamermuur.

Voordat Desmond in de Animus geplaatst werd, veegde Abstergo de boodschappen van Clay weg.

Deze boodschappen waren onmogelijk te zien met het blote oog, maar door het overname-effect kreeg Desmond het arendsoog, waardoor hij de gecodeerde boodschappen van Clay kon zien. Hoewel Desmond de boodschappen kon zien, begreep hij er niets van tijdens zijn gevangenschap.

In de Animus 2.0Edit

Tijdens de ontsnapping uit Abstergo, stal Lucy Stillman het kerngeheugen van de Animus, hoewel ze zich onbewust was van Clays gegevens. Toen het geheugen overgezet was naar de Animus 2.0, werden de tekens meegenomen.

AC2 Rebecca Hideout 1.png

Rebecca houdt het kerngeheugen met de tekens vast.

Terwijl hij de herinneringen van Ezio Auditore da Firenze herbeleefde, ontdekten Desmond en zijn mede-Assassijnen de tekens, maar ook dat Clay geknoeid had met het kerngeheugen van Abstergo's Animus.

Zo vond Desmond verschillende symbolen op verschillende monumenten, die gecodeerde fragmenten bezatten. Maar Clay had ook een beveiliging op de bestanden geplaatst, waardoor iedere teken met het arendsoog gescand moest worden en het alleen toegankelijk was in de Animus zelf.

Desmond loste de puzzels in iedere teken op, en kreeg toegang tot een klein clipje van De Waarheid-video. Maar wanneer iedere teken opgelost werd, werden de kleine clipjes samengevoegd tot één video die Clay verzameld had in een Abstergo-sessie. In de video renden Adam en Eva door het paradijs met een gestolen deel van het paradijs.

De puzzels onthulden enkele activiteiten van de Assassijnen en de Tempeliers en waar de delen van het paradijs opdoken in de geschiedenis van de mens.

RomeEdit

Ezio Cluster Entrance.png

Ezio bij een breuk.

Toen Shaun Hastings de tekenpuzzels geanalyseerd had, ontdekte hij dat de puzzels ook coördinaten bezaten voor extra verborgen locaties. Dit leidde Desmond naar een andere serie clusterpuzzels, breuken, van Clay die hij in de Animus geplaatst had, die toegankelijk waren in Rome.

Deze breuken waren ook beveiligd, aangezien ze niet fysiek zichtbaar waren op de monumenten, maar alleen zichtbaar waren met arendsoog. Een ander groot verschil was dat Ezio de breuk fysiek moest betreden in plaats van het gewoon te scannen.

Na het oplossen van de tien breukpuzzels, werd een videoboodschap weergegeven: "Het wonder zit hem in de uitvoering". Maar de Assassijnen ontdekten dat het geen video was maar een gecodeerd bestand. Rebecca zorgde dat Desmond het kon betreden. Het bestand was vergelijkbaar met het virtuele trainingsprogramma van de Animus. Op het einde werd Desmond voorgesteld aan een digitale afbeelding van Clay Kaczmarek, die met hem over Eva, de zon, het paradijs en de duisternis praatte voor hij verdween.

Locaties van de tekensEdit

Elk teken bevond zich op een historisch monument in de Animus. Nadat je een monument met een teken naderde verscheen het databasebestand van dat monument met een oog-icoontje.

Wanneer je dicht bij een teken was, was er ook een opvallend glinsterend geluidseffect, die identiek was aan het geluid van de veren en schatkisten, maar ook van de gedecodeerde fragmenten uit Het verdwenen archief.

San Marco-gebiedEdit

  • Het zuiden van het dak van La Rosa Colta.
  • Het noorden op het oosterse dak van de Ospedale degli Innocenti.
  • Het westen van het noordelijke dak van de Santa Croce.

Santa Maria Novella-gebiedEdit

  • Het zuiden van de noordelijkste bellentoren van de San Lorenzo-kerk.
  • Het zuiden van de Mercato Vecchio binnenplaats in de noordoosten hoek.

ToscaneEdit

San GimignanoEdit

RomagnaEdit

ForlìEdit

  • Het oosten van de San Mercuriale ten westen van de zuilengang

San Polo-gebiedEdit

San Marco-gebiedEdit

Castello-gebiedEdit

TekenpuzzelsEdit

De tekenpuzzels werden opgelost in numerieke volgorde, waar ze ook gevonden werden. Wanneer je vast zat met een puzzel, verscheen een hulpoptie waarbij Shaun Hastings je een hint gaf.

In het beginEdit

In de puzzel moesten dezelfde kenmerken gevonden worden in ieder schilderij. Het kon worden opgelost door de afbeeldingen te selecteren met appels.

De opgeloste puzzel
Glyph 1.1.jpg

Vierenzestig vierkantenEdit

De puzzel kon worden opgelost door de verschillende ringen te draaien tot ze één afbeelding vormden.

De eerste oplossing
Glyph 2.1.jpg

De tweede oplossing
Glyph 2.2.jpg

De derde oplossing
Glyph 2.3.jpg

AfstammelingenEdit

De puzzel kon worden opgelost door de verborgen delen van het paradijs te vinden in iedere afbeelding, onder een infraroodlicht.

Oplossing van de eerste afbeelding
Glyph 3.1.jpg

Oplossing van de tweede afbeelding
Glyph 3.2.jpg

Oplossing van de derde afbeelding
Glyph 3.3.jpg

Verborgen boodschappen in morse en rozenkruisersgeheimschrift-symbolen waren te vinden op de afbeelding.

AlwetendheidEdit

De oplossing van de puzzel kon worden gevonden door een verborgen afbeelding te zoeken in iedere foto.

De locatie van de eerste afbeelding
Glyph 4.1.jpg

De locatie van de tweede afbeelding
Glyph 4.2.jpg

De locatie van de derde afbeelding
Glyph 4.3.jpg

De vierde afbeelding met een appel uit het paradijs
Glyph 4.4.jpg

Verborgen boodschappen werden in de afbeeldingen weergegeven.

  • Buitenwijken van Brest, Frankrijk, 1944: Op de weg was er een hexadecimaal cijfer; "mechanisme van Antikythera, is veel ouder dan 150 v.Chr."
  • Beaufort, South Carolina, 1862: Boven de verborgen afbeelding was er een Caesarcijfer; "Oude stad, Rajastan, India, bestraald met dvhp."
  • Eerste afbeelding van een vuurwapen, 900: Bij Boeddha's gezicht was een binaire code te zien; "Sumerisch, Me 23".

MachtsmiddelenEdit

De puzzel werd opgelost door de afbeelding te selecteren met een gelijkend thema. Een zwaard en een staf in de tweede.

De oplossing van de eerste puzzel
Glyph 5.1.jpg

De oplossing van de tweede puzzel
Glyph 5.2.jpg

BroedersEdit

De puzzel kon worden opgelost door de verschillende ringen te roteren totdat het een afbeelding vormde van Kaïn die Abel vermoordde.

De eerste puzzel; draai ring één tweemaal naar links, ring twee driemaal naar links, ring vier één keer naar rechts, ring vijf driemaal naar rechts, en ring drie rond om de afbeelding te voltooien.
Glyph 6.1.jpg

Voor de tweede puzzel; draai Ring één 3 keer naar links, Ring drie 1 keer naar links, Ring vier 4 keer naar links, Ring vijf één keer naar rechts, and Ring twee rond en de afbeelding is compleet.
Glyph 6.2.jpg

Voor de derde puzzel; draai Ring één 3 keer naar links, Ring drie 1 maal naar rechts, Ring vier 5 keer naar links, Ring vijf 1 keer naar links, and Ring Twee rond en de afbeelding is compleet.
Glyph 6.3.jpg

Voor de vierde puzzel; draai Ring drie 1 keer naar rechts, Ring vijf 2 keer naar links, Ring vier 2 maal naar links, Ring twee 6 keer naar rechts, and Ring één rond en de afbeelding is compleet.
Glyph 6.4.jpg

Het citaat bij de afbeeldingen kwam van de Parel van Grote Waarde, en de morse code onder de laatste afbeelding; "Tempeliers teksten aangepast door Mr.Smith".
Glyph 6.5.jpg

Blijf zoeken, en je zult het vindenEdit

In de eerste puzzel moest er in ieder schilderij de belangrijkste gelijkenissen gevonden worden. Het werd opgelost door de afbeeldingen te selecteren met het rood doodskleed.
Glyph 7.1.jpg

In het tweede deel van de puzzel moest je een afbeelding scannen van een gekruiste Jezus Christus om het Doodskleed van het Paradijs te vinden. Het Tempeliersinsigne en de woorden "Ze namen het." waren verborgen in de afbeelding.
Glyph 7.2.jpg

MartelarenEdit

De eerste puzzel kon worden opgelost door een Deel van het Paradijs te vinden met behulp van een sonar signaal.

De eerste opgeloste afbeelding
Glyph 8.1.jpg

De tweede opgeloste afbeelding
Glyph 8.2.jpg

Iedere afbeelding bevatte een verborgen boodschap.

  • Nicolaas II van Rusland: een binair cijfer; "17 juli 1918", de datum waarop Nicolaas en zijn hele familie vermoord werden.
  • Jeanne d'Arc: Een verborgen binaire boodschap; "30 mei 1431", de datum waarop Jeanne verbrand werd op de brandstapel.

In de volgende fase van de puzzel moest er een vlam genomen worden en op de foto van Jeanne geplaatst worden en moest de foto van Grigori Rasputin op de foto van Nicholas geplaatst worden.

Afbeelding van Jeanne's verbranding.
Glyph 8.3.jpg

Afbeelding van de Russische Revolutie.
Glyph 8.4.jpg

HattrickEdit

In de eerste puzzel moest er een deel van het paradijs gevonden worden met behulp van sonar.

Oplossing van de eerste afbeelding.
Glyph 9.1.jpg

Afbeelding van Houdini's graf.
Glyph .9.2.jpg

Oplossing van de tweede afbeelding.
Glyph 9.3.jpg

Afbeelding van Ghandi's begrafenisstoet.
Glyph 9.4.jpg

In de tweede puzzel moest er een toegangscode worden ontgrendeld met behulp van een Caesarcijfer

Oplossing van het Caesar wiel.
Glyph 9.5.jpg

een bericht volgde.
Glyph 9.6.jpg

ApolloEdit

De eerste puzzel kon worden opgelost door de Apollo 11 landing module te identificeren met behulp van sonar.

De opgeloste afbeelding.
Glyph 10.1.jpg

Een rozenkruisersgeheimschrift was verborgen in de afbeelding; "Johnson was één van hen. de dar ook. Volg het geld."

De volgen puzzel kon worden opgelost door de openingen van de ringen uit te lijnen.

De opgeloste afbeelding.
Glyph 10.2.jpg

In de derde puzzel moest er met behulp van een sonar signaal een appel uit het paradijs gevonden worden.

De opgeloste afbeelding.
Glyph 10.3.jpg

Verborgen boodschappen konden worden gezien in een negatief beeld onder de officiële afbeelding. Als de vlag van de lading module gescand werd kon het Abstergo logo gezien worden, en op de witte vlag het Tempeliersinsigne.

De uitvinderEdit

Een bericht kwam voor de eerste puzzel.
Glyph 11.1.jpg

In de eerste puzzel moesten alle gloeilampen geactiveerd worden op de wereldkaart.

De eerste opgeloste afbeelding.
Glyph 11.2.jpg

De tweede puzzel kon worden opgelost door een verborgen afbeelding te vinden in de foto.

De tweede opgeloste afbeelding.
Glyph 11.3.jpg

De derde opgeloste afbeelding.
Glyph 11.4.jpg

Er waren verschillende verborgen boodschappen in de afbeeldingen.

Titanen van het bedrijfslevenEdit

In de eerste puzzel moest een Caesar cijfer opgelost worden om de toegangscode te verkrijgen.

De opgeloste puzzel.
Glyph 12.1.jpg

Een bericht volgde
Glyph 12.2.jpg

In de tweede puzzel moesten alle gloeilampen gebroken worden op de wereldkaart.

De opgeloste puzzel.
Glyph 12.3.jpg

Een opname van Edison's gelijkstroom werd erna vertoont.

AssassinsCreed II glyphs 12 edison00:18

AssassinsCreed II glyphs 12 edison

In de derde puzzel moest de Appel van het paradijs geselecteerd worden dat Mark Twain vasthield.
Glyph 12.4.jpg

Er was een verborgen Morse code in de afbeelding; "Ze gebruikten het om Tesla krankzinnig te maken. De organisatie nam zijn onderzoek. Alien Property Custodian"

In de vierde puzzel moest een Caesar cijfer opgelost worden om de toegangscode te verkrijgen.

De opgeloste puzzel.
Glyph 12.5.jpg

Een bericht volgde.
Glyph 12.6.jpg

Ik ben de dood geworden, de vernietiger van wereldenEdit

In de eerste puzzel moest een Caesar cijfer verkregen worden om toegang te krijgen.

De opgeloste puzzel.
Glyph 13.1.jpg

Een bericht volgde.
Glyph 13.2.jpg

De volgende afbeelding toonde een rode knop die moest worden in gedrukt om verder te gaan.
Glyph 13.3.jpg

Een opname van de atoombommentest volgde.

Assassin's Creed II Glyph 13 ontploffing00:11

Assassin's Creed II Glyph 13 ontploffing

De opgeloste afbeelding.
Glyph 13.5.jpg

StambomenEdit

De puzzel werd opgelost door de schilderijen te selecteren waarin goden en stervelingen verenigd werden.

De opgeloste afbeelding.
Glyph 14.1.jpg

WachtersEdit

De eerste puzzel kon worden opgelost door de verschillende ringen te draaien tot dat ze één geheel vormden.

De opgeloste afbeelding
Glyph 15.1.jpg

In de tweede puzzel moesten enkele moord doelwitten gemarkeerd worden over de hele wereld. Glyph 15.2.jpg

De cavalerieEdit

Een bericht kwam voor de eerste puzzel.
Glyph 16.1.jpg

In de eerste puzzel moest Tunguska geselecteerd worden op de kaart.
Glyph 16.2.jpg

In de tweede puzzel moest de staf van het paradijs op het portret van Nikola Tesla gesleept worden.
Glyph 16.3.jpg

Een opname van de Tunguska-explosie werd er na afgespeeld.

Assassins Creed 2 Glyph 16 ontploffing00:10

Assassins Creed 2 Glyph 16 ontploffing

De bunkerEdit

De opgeloste puzzel.
Glyph 17.1.jpg

Een bericht volgde.
Glyph 17.2.jpg

De tweede puzzel kon worden opgelost door het Assassijneninsigne te vinden in de foto van de Führerbunker.

De opgeloste afbeelding.
Glyph 17.3.jpg

Er was een verborgen Caesar cijfer in de afbeelding: "De dubbele werd vermoord in de bunker."

Een afbeelding van de verwoeste bunker werd er na vertoont. Glyph 17.4.jpg

SynapsenEdit

De eerste puzzel kon worden opgelost door een Caesarcijfer te verkrijgen om toegang te krijgen.

De opgeloste puzzel
Glyph 18.1.jpg

Een bericht volgde
Glyph 18.2.jpg

In de tweede puzzel moest de cursor over alle synapsen bewogen worden.
Glyph 18.3.jpg

De vierde dagEdit

De eerste puzzel werd opgelost door de afbeeldingen te selecteren met beelden van de zon.

De opgeloste puzzel.
Glyph 19.1.jpg

In de tweede puzzel moest er met behulp van een sonar geluid de aarde teruggevonden worden in de zon.

De opgeloste afbeelding.
Glyph 19.2.jpg

De oorsprong der soortenEdit

De eerste puzzel werd opgelost door de verschillende ringen te draaien tot dat ze één geheel vormden.

De opgeloste afbeelding.
Glyph 20.1.jpg

De tweede puzzel kon worden opgelost door de verborgen afbeelding te vinden.

De opgeloste afbeelding.
Glyph 20.2.jpg

De derde puzzel moest worden opgelost door een Caesar cijfer te verkrijgen om toegang te krijgen.

De opgeloste puzzel.
Glyph 20.3.jpg

Een bericht volgde.
Glyph 20.4.jpg

De vierde puzzel kon worden opgelost door de appel uit het paradijs te gebruiken om het mensachtige skelet te veranderen in een menselijk skelet.

De opgeloste puzzel.
Glyph 20.5.jpg

Gerelateerde trofeënEdit

Icoontje Naam Hoe te verkrijgen Punten Trofee
Topjevandeijsberg-ACII-trofee.PNG Topje van de ijsberg Gebruik je arendsoog om een teken in de omgeving te scannen. 10G.png PS3Brons.png
Vitruviusman-ACII-trofee.PNG Vitruviusman Speel alle 20 delen vrij van het filmpje van proefpersoon 16. 20G.png PS3Brons.png
Eendeelvandepuzzel-ACII-trofee.PNG Een deel van de puzzel Speel een van de delen vrij van het filmpje van proefpersoon 16. 20G.png PS3Brons.png

Around Wikia's network

Random Wiki