Wikia

Eraicon-Altair's Chronicles.pngEraicon-AC1.pngEraicon-Revelations.pngEraicon-Memories.pngEraicon-Rogue.pngEraicon-Secret Crusade.pngEraicon-French Comic.pngEraicon-Revelations book.pngEraicon-Assassins.png

Rashid ad-Din Sinan (1135 – 1191), ook bekend als Al Mualim (Nederlands: de mentor), was de mentor van het Levantijnse broederschap van Assassijnen tot aan zijn dood in 1191. Hij was de leraar van zijn opvolger Altaïr Ibn-La'Ahad.

Persoonlijkheid en kenmerkenEdit

AC 2.png

Rashid praat met een in bedwang gehouden Altaïr

Rashid, doorgaans bekend als een wijze en vriendelijke leider, was van tijd tot tijd mysterieus en onberekenbaar. Hij vertelde bijna nooit iets over zijn eigen persoon en veranderde daarom altijd van onderwerp en had altijd een onvoorspelbaar antwoord klaar als mensen hem te persoonlijk ondervroegen. Hij beschermde niet alleen zijn Orde maar ook zichzelf door grote geheimzinnigheid waardoor bijna niemand iets wist van zijn vroegere leven. Hij spendeerde het grootste deel van zijn tijd aan zijn studie in zijn fort in Masyaf.

Onder zijn leiding werd de Orde zeer bekend omdat hij opdracht gaf om belangrijke en vaak 'onbereikbare' personen te vermoordden. De Assassijnen moordden ofwel openbaar ofwel in het geheim. Hierdoor verkeerden bijna alle belangrijke personen in constant gevaar.

Around Wikia's network

Random Wiki