Wikia

Assassin's Creed Wiki

Paola

1.195pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Eraicon-AC2.pngEraicon-Renaissance.pngEraicon-Revelations book.pngEraicon-Assassins.png

Dit artikel heeft een opknapbeurt nodig. Je kan de Assassin's Creed Wiki helpen door deze pagina te bewerken.
Ezio: "And why are you going to teach me how to kill?"
Paola: "I'm not. I'm going to teach you how to survive."
―Paola tegen Ezio Auditore in 1476.[bron]

Paola (1438 - onbekend) was de leidster van de Florentijnse courtisanes en de eigenares van La Rosa Colta. Daarnaast was ze een lid van de Orde der Assassijnen.

Paola was haar hele leven een wees, totdat ze werd beschuldigd van een moord op een wachter. Met behulp van Giovanni Auditore da Firenze wist ze uit de problemen te blijven. Vervolgens opende ze een bordeel.

Na de dood van Giovanni hielp Paola zijn zoon Ezio. Ze leerde hem hoe hij moest opgaan in de menigte, zakkenrollen en hij leerde hoe hij zijn beruchtheidsniveau kwijt kon raken. Ze bracht Ezio ook weer in contact met Leonardo da Vinci die zijn verborgen mes repareerde.

Een paar jaar later probeerde ze samen met de andere Assassijnen de appel uit het paradijs van Rodrigo Borgia af te pakken.

Ze speelde ook een belangrijke rol tijdens het vreugdevuur der ijdelheden, waarin zij samen met La Volpe de burger opstookte tegen de leider van Florence: Girolamo Savonarola.

Around Wikia's network

Random Wiki