Wikia

Assassin's Creed Wiki

Masun

1.195pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Eraicon-AC1.pngEraicon-Templars.png

Altaïr: "You betrayed us. We, who called you brother and kept you safe from harm."
Masun: "I did what I believed was right. And if you must kill me for it... so be it. I am not afraid to die."
―Altaïr ondervraagt Masun na de verdediging van Masyaf.[bron]

Masun (onbekend – 1191) was een inwoner en heraut van Masyaf.

BiografieEdit

In 1191 waren Masun en de Assassijn Jamal overgelopen naar de Orde der Tempeliers. Toen de Tempeliers in datzelfde jaar aankwamen in Masyaf, nadat ze Altaïr Ibn-La'Ahad hadden achtervolgd vanaf de Tempel van Salomo in Jeruzalem, deed Masun de poorten voor hen open en liet hij ze Masyaf belegeren.

Kort na de aanval op Masyaf ontdekte Altaïr het verraad van Masun via een brief die hij had gezakkenrold van de mandenvlechter in het dorp. Toen Altaïr hem ondervroeg in een afgelegen gebied onthulde hij zijn bondgenootschap met de Tempeliers, waarna Altaïr de verrader terugbracht naar Al Mualim. Toen Masun nog één laatste kans werd aangeboden om te berouwen, bleef hij opstandig en tenslotte had de mentor geen andere keus dan hem te vermoorden.

Persoonlijkheid en kenmerkenEdit

Masun geloofde heilig in het denkbeeld van de Tempeliers en beweerde dat hun doel indrukwekkend was en dat iedereen hen moest dienen.

GalerijEdit

ReferentieEdit

Around Wikia's network

Random Wiki