Wikia

Assassin's Creed Wiki

Machinegeweer

1.195pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Eraicon-Brotherhood.pngEraicon-Revelations.png

Dit artikel heeft een opknapbeurt nodig. Je kan de Assassin's Creed Wiki helpen door deze pagina te bewerken.
Outgunned 10.png

Ezio gebruikt het machinegeweer.

Het machinegeweer was een ballistisch wapen en een van de oorlogsmachines,  ontworpen door Leonardo da Vinci .

Oorspronkelijk was het bedoeld voor gebruik door de Borgia-legers, werd het 16de eeuws machinegeweer geplaatst op een door paarden getrokken wagen, zodat men op elk doelen die binnen het bereik kwamen kon schieten. Het was enorm krachtig, het doodt mensen en verlamd tijdelijk paarden met een enkel schot.

Later werd het machinegeweer gebruikt door zowel de Assassijnen als de Byzantijnse Tempeliers, tijdens conflicten in Constantinopel, over verschillende schuilplaatsen die waren verspreid over de stad.

GeschiedenisEdit

Albaanse Heuvels Edit

Outgunned 4.png

Ezio vernietigt het machinegeweer.

In 1503 werd Leonardo gedwongen om blauwdrukken voor een snel vurend geweer te creëren, en vervolgens belastte hij zijn vriend, de Assassijn Ezio Auditore da Firenze met de vernietiging van de Oorlogsmachines. Na het vermoorden van de opzichter, die de locatie wist, reisde Ezio af naar Albaanse Heuvels waar hij probeerde onopgemerkt te blijven, voor hij de blauwdrukken van het apparaat verbrande en zette enkele vatten buskruit in brand die het belangrijkste prototype vernietigden.

Na het zien van enkele soldaten die met het prototype afreden in een poging om het project te redden, achtervolgde Ezio de wagen te paard, terwijl hij ternauwernood probeerde de schoten van het wapen te ontwijken, voordat hij de wagen kaapte. 

Outgunned 11.png

Ezio vernietigt het laatste prototype.

Na zijn achtervolgers verloren te hebben, maakte Ezio het prototype los van de paarden van de wagen en ontstak het buskruit van de beladen wagen met zijn pistool. Vanwege dit, de explosie vernietigde het machinegeweer, terwijl Ezio veilig weg reed. 

Around Wikia's network

Random Wiki