Wikia

Eraicon-RogueEraicon-Assassins

Kesegowaase (1730 – 1757) was een Wolastoqiyik-lid van de koloniale tak van de Orde der Assassijnen.

Al op jonge leeftijd was hij een huurling van het Franse leger, samen met andere leden van zijn stam. Hij sloot zich aan bij het koloniale broederschap nadat hij Achilles Davenport, mentor van de Assassijnen, had ontmoet. Door Kesegowaase kregen de Assassijnen binnen bijna elke Franse stam bondgenoten.

Na de uitbraak van de Franse en Indiaanse Oorlog gaf Achilles Kesegowaase en Liam O'Brien opdracht om George Monro, een officier van het Britse leger en lid van de Orde der Tempeliers dat het voorgangersmanuscript bezat, uit te schakelen. In augustus 1757 gaf Monro zich over aan Franse en inheemse troepen na het beleg van Fort William Henry. Kesegowaase gaf toen de inboorlingen het bevel om de Britse troepen uit te moorden.

Het was Kesegowaase niet gelukt om Monro tijdens het bloedbad te doden en daarom verzamelde hij zijn mannen en viel hij Albany aan. Terwijl Liam Monro doodde, vocht Kesegowaase tegen Shay Cormac, zijn voormalig bondgenoot, en werd hij gedood.

ReferentieEdit