Wikia

Eraicon-AC1Eraicon-RevelationsEraicon-Secret CrusadeEraicon-AssassinsEraicon-Templars

Dit artikel heeft een opknapbeurt nodig. Je kan de Assassin's Creed Wiki helpen door deze pagina te bewerken.

Jamal was een lid van de Levantijnse Assassijnen. Hij diende de Orde onder het bewind van Al Mualim.

BiografieEdit

In 1191 kwamen Jamal en zijn vriend Masun in contact met de Orde der Tempeliers. Ze begonnen de ideologie van de Tempeliers al snel te geloven. Uiteindelijk besloten ze om een rol te spelen in het Beleg van Masyaf. Ze kenden het dorp in Masyaf heel goed en opende de poorten voor de Tempeliers. De Tempeliers kwamen het fort binnen.

Nadat de Tempeliers gevlucht waren uit Masyaf, zocht Altaïr Ibn-La'Ahad Masun om hem naar Al Mualim te brengen. Toen hij dat deed vertelde Masun dat Jamal ook mee werkte. Nadat Masun vermoord werd door Al Mualim vertelde Altaïr dat Jamal medeplichtig was.

Al Mualim zei dat dat niet de taak was van Altaïr en dat hij wel wat belangrijkers te doen had. Jamal bleef een Assassijn en bleef op zijn wachtpost in het Kingdom.

TriviaEdit

  • Jamal zou één van Altaïr's doelwitten worden, maar dit werd in de laatste fase van de game geschrapt.
  • Als je het arendsoog gebruikt word Jamal rood aangegeven. En als je Jamal vermoord doen de andere wachters niks. Dit is een easter egg in de eerste game.

ReferentieEdit

Around Wikia's network

Random Wiki