Wikia

Assassin's Creed Wiki

Huis Auditore

1.195pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Eraicon-AC2.pngEraicon-Brotherhood.pngEraicon-Revelations.pngEraicon-Renaissance.pngEraicon-Lineage.pngEraicon-Assassins.png

"Wij zijn de Auditore da Firenze. Wij zijn Assassijnen."
―Giovanni Auditore da Firenze.[src]

Het Huis Auditore was een nobele familie uit de Italiaanse stad Florence. Ze kwamen relatief kort voor in de geschiedenis, ongeveer één tot tweehonderd jaar.

GeschiedenisEdit

"To the Auditore that reads this, remember that you are not a nobleman. You are not one of the deceivers, you are one of the people. Avenge us!"
―Het laatste bericht van Domenico Auditore in de grafkelder van de familie Auditore.[src]

Aan het einde van de 13de eeuw woonde de familie Auditore aan de rand van Venetië. Tijdens of na 1296 werd Domenico Auditore ingewijd in de Orde der Assassijnen, onder toezicht van Dante Alighieri.

Na de dood van Dante was het Domenico's taak om de codex van Altaïr Ibn-La'Ahad te verbergen in Spanje, maar hij werd op zee aangevallen door Tempelierpiraten. Met zijn enige zoon gebruikte hij de bankrekening die aan hem gegeven was door Marco Polo om een edelman te worden in Florence. Daar nam hij zanglessen, studeerde architectuur en de klassieken en nam hij de naam Auditore aan. De familie deed zich voor als een adellijk huis om hun ware identiteit als Assassijn te verbergen.

Vervolgens bouwde hij de villa in Monteriggioni, jaagde hij op de Tempeliers en leerde hij zijn zoon vechten en hoe hij de Codexpagina's moest verzamelen. Voor zijn dood liet hij de oorsprong van de familie in stenen platen graveren in de grafkelder van de familie die verborgen was onder Monteriggioni.

FlorenceEdit

In de loop der jaren werd de familie bekender en werd het zelfs een nauwe bondgenoot van de Medici-dynastie, de heersers van Florence. Maar in 1476, ongeveer 170 jaar na de oprichting, stortte de familie Auditore in. Ze waren het slachtoffer geworden van een samenzwering onder leiding van Rodrigo Borgia, de grootmeester van de Orde der Tempeliers. Uberto Alberti was een goede vriend van Giovanni Auditore da Firenze voordat hij hem had verraden voor de Tempeliers en de familie Pazzi, vijanden van de Auditore's en in het geheim lid van de Tempeliers. Ze werden beschouwd als verraders van de Republiek en werden niet meer als adel beschouwd.

MonteriggioniEdit

De meeste mannelijke leden van de familie in Florence werden geëxecuteerd waardoor alleen Claudia, Maria en Ezio overbleven. Na de executie vluchtten ze naar Monteriggioni onder bescherming van hun oom en de heerser van Monteriggioni,Mario Auditore, een condottiero met een leger van huurlingen die ter zijn beschikking stonden om te vechten tegen de Tempeliers in de regio.

Als enige overgebleven zoon van Giovanni, nam Ezio zijn werk over en zocht wraak tegen degenen die verantwoordelijk waren voor de dood van zijn vader en broers. Hij herstelde ook de villa en de stad Monteriggioni.

Latere geschiedenisEdit

Het is onbekend hoeveel mensen de naam Auditore droegen na de gebeurtenissen in de renaissance. De meeste informatie over de familie Auditore werd gewist uit de geschiedenis door de samenzwering van de Tempeliers, en de naam zelf is hoogstwaarschijnlijk verloren gegaan door de eeuwen heen. De Auditore-bloedlijn breidde zich uit naar twee bekende afstammelingen van Ezio Auditore in de 21ste eeuw; Desmond Miles en Clay Kaczmarek.

LedenEdit

Familia Auditore

StamboomEdit

Domenico Auditore

Renato Auditore

Één generatie

Giovanni Auditore

Maria de' Mozzi

Mario Auditore

Federico Auditore
 
Sofia Sartor
 
Ezio Auditore
 
Onbekende vrouw
 
Claudia Auditore
 
Petruccio Auditore

Flavia Auditore
 
Marcello Auditore

Onbekende generaties

Onbekende generaties

Desmond Miles

Clay Kaczmarek

TriviaEdit

  • "Auditore" is een Italiaans woord dat "boekhouder" betekent. Een boekhouder is een persoon die zich bezighoudt met de financiële rekeningen van een bedrijf, wat waarschijnlijk verwijst naar het werk van de familie.
  • De Auditores identificeerden zich als Rooms-Katholieken, maar bepaalde leden van de familie waren ook atheïst. Mario zei dat hij "nooit echt een gelovige" was terwijl hij tegen Ezio praatte over de kapel in de stad, terwijl Maria biddend voor haar bed zat.
    • Bovendien gingen Maria en Claudia in de roman naar een klooster waar Claudia bijna non werd in plaats van naar Monteriggioni te gaan.
  • Net nadat Ezio geboren werd, zei zijn vader dat hij een Auditore was en een vechter, dat verwees naar de Assassijnenachtergrond van de familie.
  • Als het Palazzo Auditore bezocht werd tijdens het vreugdevuur der ijdelheden, kon Ezio zijn familie zien als een liefdevolle herinnering.

Around Wikia's network

Random Wiki