Wikia

Assassin's Creed Wiki

George Washington

1.195pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Eraicon-AC2.pngEraicon-AC3.pngEraicon-Rogue.pngEraicon-Memories.png

"Your proposal raises the greatest mischief that can befall my country. You could not have found a person to whom your schemes are more disagreeable. Let me conjure you then, if you have any regard for your country, concern for your self or posterity, or respect for me, to banish these thoughts from your mind, never communicate, as from yourself, or anyone else, a sentiment of the like nature."
―George Washington over het voorstel om koning te worden.[src]

George Washington (1732 – 1799) was de opperbevelhebber van het Continentale Leger in de Amerikaanse Onafhankelijkheidsoorlog van 1775 tot 1783 en diende als de eerste president van de Verenigde Staten van 30 april 1789 tot 4 maart 1797.

Washington werd geboren in de kolonie Virginia in de Britse kolonies van Amerika. Hij sloot zich tijdens zijn jeugd aan bij het leger van Virginia en nam deel aan de Franse en Indische Oorlog met het Britse leger. Hij moest vechten tegen de Fransen en hun inheemse bondgenoten. Tijdens de oorlog beval hij om het neutrale dorp Kanatahséton te verbranden.

Vanwege het gebrek aan vooruitgang van zijn militaire carrière in het Britse leger, werd Washington een politicus. Toen de Amerikaanse Onafhankelijkheidsoorlog uitbrak, steunde Washington de patriotten. Na de oprichting van het Continentale Leger, benoemde het Continentale Congres van 1775 Washington tot opperbevelhebber. Hoewel het leger zelf veel gebied verloor, kreeg dit leger wel hulp van andere mensen, zoals zijn bondgenoot Ratonhnhaké:ton, een lid van de Orde der Assassijnen. Hij zorgde voor overwinningen voor het Continentale Leger.

Nadat Washington rond 1781 een appel uit het paradijs in handen kreeg, won het Continentale leger van de Britten. De kolonies werden samengevoegd en vormden in 1783 de Verenigde Staten. Washington werd vervolgens de eerste president, een functie die hij bekleedde tot 1797.

Around Wikia's network

Random Wiki