Wikia

Eraicon-Lineage.pngEraicon-AC2.pngEraicon-Brotherhood.pngEraicon-Renaissance.pngEraicon-Assassins.png

"It is a good life we lead, brother."
―Federico tegen Ezio op de Santa Trinita in 1476.[src]

Federico Auditore da Firenze (1456 – 1476) was een Florentijnse edelman en lid van de Orde der Assassijnen. Hij werd getraind door zijn vader.

Hij was de oudste zoon van Giovanni en Maria Auditore da Firenze en de oudere broer van Ezio, Claudia en Petruccio. Federico was ook een neefje van Mario Auditore.

Persoonlijkheid en kenmerkenEdit

Federico: "You must help him! That pretty face is his only asset!"
Ezio: "Fottiti! (Go fuck yourself!)"
―Federico plaagt Ezio met zijn verwondingen.[bron]
Second Chance 1.png

Federico praat met zijn broer.

Federico was een geestig, scherp en joviaal persoon die Ezio graag plaagde. Hij begon zijn opleiding tot Assassijn met zijn vader. Veel van de lessen van zijn vader leerde hij ook aan Ezio, zoals freerunning en vechten.

Ezio leerde waarschijnlijk van hem hoe hij vrouwen moest versieren. Federico moedigde Ezio zelfs aan om te praten met Cristina Vespucci. Hij gaf zijn jongere broer advies over hoe hij haar moest versieren. Hoewel het mislukte, stelde Federico Ezio gerust. Cristina had naar hem geglimlacht en dus zou ze hem niet snel vergeten.

TriviaEdit

  • In de game hing hij tijdens de executie aan de linkerkant en had hij z'n normale kleding aan, maar in de databasevideo van Uberto Alberti hing hij in het midden en had hij andere kleren aan.
  • Federico komt kort voor in Assassin's Creed: Brotherhood, namelijk in de eerste en tweede herinnering. Daarin geven Ezio en de rest van zijn familie hem een fatsoenlijke begrafenis.

GalerijEdit

Around Wikia's network

Random Wiki