Wikia

Assassin's Creed Wiki

Derde Kruistocht

1.195pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Eraicon-Altair's Chronicles.pngEraicon-AC1.pngEraicon-Secret Crusade.pngEraicon-Revelations.pngEraicon-Revelations book.png

Dit artikel heeft een opknapbeurt nodig. Je kan de Assassin's Creed Wiki helpen door deze pagina te bewerken.

De Derde Kruistocht (1189 - 1192) ook gekend als Kruistocht der Koningen, was een poging van de Europese leiders om het Heilige Land te heroveren van Salāh ad-Dīn Yūsuf ibn Ayyūb, beter gekend als "Saladin" in de westerse wereld. Tijdens deze kruistocht, keerden de Christelijke troepen terug naar Jeruzalem dat Saladin terug had heroverd na zijn overwinning op Hattin.

Koning Richard, de leider van de Kruisvaarders, begon zijn kruistocht door Cyprus te veroveren en vervolgens te zegevierde bij het Beleg van Akko. Waarbij drieduizend gevangen ridders afgeslacht werden. De Kruisvaarders mobiliseerden hun troepen naar het zuiden van Jaffa en vervolgens naar hun uiteindelijke doel, Jeruzalem. Saladin verzamelde zijn troepen voor het gebroken citadel van Arsuf, vastbesloten om de Kruisvaarders te stoppen en Jeruzalem in islamitische handen te houden.

Bij de Slag van Arsuf leidde Richard de Kruisvaarders tegen de troepen van Saladin. Gedurende deze tijd vroeg grootmeester van de Tempeliers, Robert de Sablé, aan Richard om zich te verenigen met de troepen van Saladin tegen de Assassins, die achter de moorden zatten van de acht invloedrijke Kruisvaarders en Saracenen. Voordat Robert de Sable zijn voorstel kon voltooien arriveerde de Assassin Altaïr Ibn-La'Ahad daar nadat hij zich een manier door het slagveld van Arsuf had gevochten op zoek naar De Sable.

Altaïr vertelde Koning Richard van De Sable's bijbedoelingen, die De Sable ontkende. Koning Richard besloot dat beide mannen moesten vechten en zei dat de Heer degene zou beschermen die de waarheid sprak. Na een lange strijd versloeg Altaïr, De Sable. Hij vertelde Altaïr dat zijn meester, Al Mualim ook een Tempelier was. Na dit vertrok Altaïr naar Masyaf om zijn mentor te confronteren en Koning Richard bod de Assassin een veilige reis toe.

ReferentieEdit

Around Wikia's network

Random Wiki