Wikia

Assassin's Creed Wiki

De last op onze schouders

1.195pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Eraicon-Brotherhood.png

De last op onze schouders was een virtuele weergave van een van de genetische herinneringen van Ezio Auditore da Firenze, die in 2012 door Desmond Miles werd herbeleefd met behulp van de Animus.

BeschrijvingEdit

Ezio bevrijdde Caterina Sforza uit haar cel in het Castel Sant'Angelo. Omdat ze niet in staat was om te lopen als gevolg van haar vorige ontmoeting met Lucrezia Borgia, moest Ezio haar uit het Castel dragen.

DialoogEdit

Ezio benaderde Caterina's cel met Lucrezia.

  • Caterina: Hallo, Lucrezia. Ik heb je zo gemist.
  • Lucrezia: Rot een eind op, vuile hoer.
  • Caterina: Altijd gezellig. Breng haar hier. Ik pak de sleutel wel.

Ezio bracht Lucrezia dichterbij, waarna Caterina in Lucrezia's décolleté zocht. Uiteindelijk vond ze de sleutel.

  • Caterina: Stijlvol.
Burdens 1.png

Caterina gooit Lucrezia de cel in.

Caterina ontgrendelde haar cel en duwde Lucrezia erin.

  • Lucrezia: Wachters.
  • Caterina: Nu is het mooi geweest.

Caterina sloeg Lucrezia's hoofd tegen de tralies van de cel. Hierdoor raakte ze bewusteloos.

  • Ezio: Kun je lopen?
  • Caterina: Nee.

Ezio deed de celdeur achter Caterina dicht.

  • Ezio: Dan maar door de voordeur.

Ezio pakte Caterina op en begon haar door het Castello te dragen. Als ze onderweg wachters benaderden, zette Ezio Caterina neer op een veilige plek. Daarna schakelde hij de wachters geruisloos uit, om te voorkomen dat ze opgemerkt zouden worden.

  • Ezio: Wacht hier.
  • Caterina: Alsof ik een keuze heb.
    Wat doe je, Ezio?
    Hierheen.
    Hierheen, alsjeblieft.

Ezio keerde terug naar Caterina nadat hij de wachters had uitgeschakeld. Hij pakte haar weer op en droeg haar weer door het Castello.

  • Caterina: Waarom heb je me gered, Ezio? Nu Forlì is ingenomen, heb je niets aan me.
  • Ezio: Je hebt familie.
  • Caterina: Maar dat is niet jouw familie.
    Die nacht in de Villa. Ik moest ons verbond veiligstellen om Forlì te beschermen. Dat begrijp je toch, Ezio?
Burdens 2.png

Ezio gaat Caterina naar beneden gooien.

  • Ezio: Politiek. Natuurlijk begrijp ik dat. Je hoeft het niet uit te leggen.
    Caterina. Hebben ze... Heeft Cesare...?
  • Caterina: Nee. Kennelijk heeft mijn naam nog betekenis. Ik ben ongeschonden.

Ze benaderden een open rooster in de vloer, waardoor een grote stapel hooi kon worden gezien op de vloer eronder. Toen Ezio naar de rand liep, keek Caterina hem verdacht aan.

  • Caterina: Waag het eens.

Caterina schreeuwde toen Ezio haar in het hooi gooide. Nadat ze veilig was geland, volgde Ezio haar door een dodensprong te maken. Terwijl ze verborgen in het hooi zaten, kwam een wachter dichterbij. Ezio vermoordde hem en verborg het lijk in het hooi.

  • Caterina: Hoerenjong. Doe dat nooit meer.

Het paar vertrok via de voordeur van het Castello. Ze ontdekten dat de voorste poorten op slot zaten. Caterina wees naar de nabijgelegen hendels.

  • Caterina: Je moet 'm vanaf daar openen.

ResultaatEdit

Ezio bevrijdde Caterina uit haar cel en droeg haar veilig door het Castel Sant'Angelo, zonder opgemerkt te worden.

TriviaEdit

  • Caterina zou geen gezondheidspunten verliezen als ze geraakt werd door een vergiftigde wachter wanneer ze op de vloer lag.

ReferentieEdit

Around Wikia's network

Random Wiki