Wikia

[Dit tabblad bewerken]

REBECCA84: Op dit gebouw is een van die vreemde tekens te vinden waar Shaun het over had. Ik zou 'm gaan zoeken!

De Villa Auditore werd gebouwd in 1290 en was een belangrijke middeleeuwse voorloper van de vroege renaissancistische architectuur. De perfecte symmetrie en geordende geometrie van het gebouw waren destijds een ware revelatie.

Domenico Auditore, de overgrootvader van Ezio, was niet alleen geïnteresseerd in pracht en praal. Het huis is een waar fort, compleet met oefenterrein, en diende ter verdediging van de stad en de Toscaanse vlakte. De voorgevel raakte in 1320 tijdens een Florentijnse aanval beschadigd, en werd vervangen door de huidige façade. Later werd het gebouw uitgebreid met een galerij vol schilderijen. Domenico was meer dan een architect en een krijger: hij was ook een begenadigd ingenieur.

Onlangs zijn er geheime ruimten en vertrekken ontdekt die mechanisch konden worden afgesloten. Dit zijn nog maar een paar voorbeelden van een villa die zowel qua techniek als qua architectuur zijn tijd ver vooruit was.

Around Wikia's network

Random Wiki