Wikia

[Dit tabblad bewerken]

Beste vader,

Bijna een week geleden heb ik mijn opleiding verlaten. Ik denk niet dat u het begrijpt en ik snap het zelf niet eens, maar ik zie de wereld voorbij vliegen en ik wil 'm pakken. Deel uitmaken van zijn getijden en stromingen. Ik ben geen spreker en kan niet goed rekenen, maar met mijn handen kan ik alles om me heen vormgeven. Elk moment, elke stemming.

Ik weet dat u me liever geen kunstenaar zag worden, maar ik vraag u: laat me, want het is mijn toekomst. Zoals u weet was ik altijd al meer geïnteresseerd in beeldhouwen en schilderen dan in studeren en nu heeft de kunstenaar Domenico Ghirlandaio gevraagd of ik zijn leerling wil worden. Hij is zojuist teruggekeerd uit Rome, waar hij een prachtig paneel heeft geschilderd in de Cappella Sistina. Als ik goed mijn best doe, word ik misschien toegelaten tot het Vaticaan en kan ik het zien.

Wilt u alstublieft uw toestemming geven voor dit leerlingschap? Ik beloof dat ik zal voldoen aan uw hoge verwachtingen en hoop dat u ooit trots op me zult zijn.

Uw zoon,

Michelangelo

Around Wikia's network

Random Wiki