Wikia

[Dit tabblad bewerken]

Dit document is een verslag van alles wat ik de afgelopen weken heb geleerd, voor het geval dat mij het zwijgen wordt opgelegd en ik het niet persoonlijk met je kan delen. Maar eerst moet je weten dat de moord op de hertog van Milaan niet zomaar een politieke daad was. Het is een samenzwering die ver buiten de grenzen van Firenze reikt, met betrokkenen in steden als Rome, Venetië en Forlì.

Bijgevoegd vind je een lijst – die overigens nog lang niet compleet is – met de mensen waarvan ik zeker weet dat ze schuldig zijn. Binnenkort zal ik de lijst uitbreiden met meer namen. Wel kan ik alvast zeggen dat de familie Pazzi erbij is betrokken.

We moeten Francesco snel ondervragen, voordat hij zichzelf vrijkoopt. We kunnen dan zeker meer namen aan de lijst toevoegen. Ik heb zo'n vermoeden wie deze mannen zijn, omdat hun daden in alles doen denken aan een oude vijand. Ik ben bang dat...

(De brief houdt hier plotseling op. Giovanni moest zeker stoppen met schrijven toen de wachters hem kwamen arresteren.)

Around Wikia's network

Random Wiki