Wikia

Assassin's Creed Wiki

Database: Teodora

1.195pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

[Dit tabblad bewerken]

TeodoraContantoDatabaseRender.png

Geboren: 1450
Beroep: Madame van La Rosa della Virtù

Teodora liet haar achternaam vallen toen ze in dienst trad van de kerk, maar uit de belastinggegevens van Venetië blijkt dat ze opgegroeid is in de familie Contanto. Haar ouders hadden een juwelierszaak en Teodora was door haar moeder opgeleid tot winkelmeisje.

Een bezoeker van de winkel schreef in 1462: "Vandaag een paar diamanten oorbellen voor Margarita gekocht in de winkel van Contanto's om de hoek. Een charmant jong meisje stopte ze in een doosje. Toen ze me de oorbellen gaf, raakten onze vingers elkaar aan. Ik moest de winkel direct verlaten. O God, ik wou dat ik nooit getrouwd was."

Volgens de gegevens van de rechtbank ging Teodora op haar zeventiende een stuk verder dan aanraken. Op 26 november 1467 pleegde ze overspel met een getrouwde man, waarvan diens vrouw aangifte deed. Zoals gebruikelijk in dit soort situaties stuurden haar ouders Teodora naar een nonnenklooster, waar ze de rest van haar leven biddend en in stilte zou doorbrengen.

In 1476 ging Teodora naar de basiliek Santa Maria degli Angeli om boete te doen voor haar misdaden. Maar al in 1473 verliet ze de kerk. Op een briefje dat ze aan de voordeur had genageld, stond dat ze het leven in het klooster steriel en 'aards' vond, en dat ze zich alleen in 'Gods armen kon werpen door een partnerschap met een ander aan te gaan.'

Nog hetzelfde jaar opende Teodora de deuren van La Rosa della Virtù. De dichter Pietro Bembo, een vaste klant, noemde haar bordeel 'de kerk van een nieuwe katholieke stroming'.

Around Wikia's network

Random Wiki