Wikia

[Dit tabblad bewerken]

Shao Jun SS v

Geboortejaar: 1505

Shao Jun was een Chinese sluipmoordenaar en een van de laatste sluipmoordenaars die Ezio Auditore nog zag voor zijn dood.

Jun werd tijdens de Ming-dynastie in gevangenschap geboren. Als tiener was ze een van de favoriete concubines van de Chinese keizer Zhengde. Het was geen ideaal leven (ik zou ervoor tekenen, het is beter dan kuilen graven), maar dankzij Zhengdes reislust had Jun op haar 15de al meer van de wereld gezien dan de meeste mensen in die tijd. Maar ja, zo'n prestatie was dat nou ook weer niet. Ik bedoel, sommige katten hadden meer van de wereld gezien dan mensen uit die tijd.

In 1521 gebruikte het broederschap de verwarring rond Zhengdes dood om het paleis van de keizer te infiltreren en een aantal concubines, waaronder Jun, te bevrijden. Ze werd meteen een sluipmoordenaar, maar ze vergat de vrouwen die ze achter moest laten nooit. Jaren later keerde ze terug naar het paleis om de andere concubines te bevrijden. Helaas waren die toen al vermoord door Jiajing, de opvolger van Zhengde.

Jiajing reageerde snel en meedogenloos op de tweede aanval op het keizerlijke paleis en wist de sluipmoordenaars te verassen. Het Broederschap in Oost-China werd van de kaart geveegd. Shao Jun en haar mentor overleefden het, maar werden gedwongen om Azië te ontvluchten. Ze reisden naar Italië om advies in te winnen bij Ezio Auditore, maar alleen Shao Jun overleefde de reis. In 1524 kwam ze aan in Firenze, kort voor Ezio's dood.

Around Wikia's network

Random Wiki