Wikia

[Dit tabblad bewerken]

Database ACR Clay

Hallo, ik ben Clay Kaczmarek. Ik ben een getal. Proefpersoon zestien. Uiteindelijk komt het daar op neer, of niet zeventien? Slechts een getal. Eentjes en nullen. Dat heb ik bewezen. De dag voordat ik me van het leven beroofde, maakte ik de kunstmatige intelligentie die nu tegen je aanpraat. Ik heb mezelf gekopieerd met behulp van de geweldige simulatietechnieken van de Animus. Die kopie heb ik in tientallen stukjes en over deze databank verspreid. Jij hebt ze gevonden en me weer in elkaar gezet. Niet slecht, toch? Teamwork.

Ze zeggen dat de echte Clay - een sluipmoordenaar, de teamgenoot van Lucy - niet meer leeft. Polsen doorgesneden, geloof ik. Helaas heb ik het niet gezien, maar ik kan me er wat bij voorstellen. Mijn hoofd. Sorry. ZIJN hoofd liep over met beelden van zijn laatste momenten, alsof hij het al weken aan het oefenen was. Ik hoorde dat hij de muren van zijn cel heeft beschilderd voordat hij er een eind aan maakte, klopt dat? De geflipte klootzak. Ik mis hem. Echt waar.

Sorry, dit wordt verwarrend. Ik heb de plaats van de echte Clay ingenomen. Goed genoeg, toch? Goed genoeg om je neef te zijn, Desmond? We zijn verre familie, jij en ik. Ergens in die uitgebreide stamboom moeten we Ezio danken voor het nieuwe leven dat hij op de wereld heeft gezet. En we hebben allebei veel plezier beleefd aan zijn herinneringen, ook al moest ik het in vergelijking met jou met een karig aanbod doen. Maar daarom ben jij zo speciaal. In jou komen verschillende geweldige bloedlijnen samen.

In mij niet. Ik was alleen maar een veelbelovend aanknopingspunt. Een opstapje naar jou. Ach, ik heb mijn nut gehad. Wat kun je je nog meer wensen? Niet veel, blijkbaar.

Around Wikia's network

Random Wiki