Wikia

Assassin's Creed Wiki

Database: Pantasilea Baglioni

1.195pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

[Dit tabblad bewerken]

Pantasilea Baglioni v.png

Geboren: 1476
Beroep: echtgenote

Hoewel ze er ongevaarlijk uitziet, stamt Pantasilea af van woeste strijders. De Baglioni's, heersers over Perugia, voerden al enige tijd oorlog tegen de familie Oddi. Gevechten op de pleinen van de stad waren aan de orde van de dag. Zelfs de kathedraal werd op een gegeven moment gebruikt als barak. In 1500 vielen de Oddi's aan tijdens het huwelijk van Astorre Baglioni. Tijdens die aanval kwamen de bruidegom en enkele anderen om het leven. De Baglioni's voerden een tegenaanval uit en vermoordden een paar leden van de familie Oddi. Wat een feest had moeten zijn, werd een slachtpartij.

Pantasilea was een voortbrengsel van deze harde wereld. Ze was slim, voor de duvel niet bang en keihard. En ze was erg tactvol. Dit in tegenstelling tot haar echtgenoot.

Pantasilea stond bekend als een slimme strateeg: "Als die meid op tegenstand stuit, verandert ze net als de wateren van de Tiber haar koers tot ze heeft wat ze wil. Nu ze jou heeft, kunnen jullie er beide baat bij hebben", schreef doge Agostino Barbarigo nadat hij hoorde dat Bartolomeo en Pantasilea in 1498 in het huwelijk waren getreden. 

Around Wikia's network

Random Wiki