Wikia

[Dit tabblad bewerken]

Als je een zin maar hard en lang genoeg herhaalt, wordt het een feit. Mits je andere geluiden kunt laten verstommen. Maar als je dat lukt, als je alle tegenstand uit de weg weet te ruimen, dan is wat rest de waarheid.

Is het de objectieve waarheid? Nee. Maar hoe komt iemand ooit tot een werkelijke objectieve mening? Het antwoord luidt: dat kan niet. Het is letterlijk onmogelijk. Er zijn te veel variabelen. Te veel velden en formules die in beschouwing moeten worden genomen. Natuurlijk kun je het wel proberen. Met tergend kleine stapjes kun je misschien wel in de buurt van de openbaring komen, maar bereiken zul je het nooit...

En dus heb ik me er bij neergelegd dat de Tempeliers, zolang ze bestaan, de werkelijkheid naar hun wil zullen ombuigen. Ze weten dat de absolute waarheid niet bestaat, of dat als die er toch mocht zijn, dat het ons aan middelen ontbreekt om het te herkennen. En dus proberen ze er hun eigen uitleg aan te geven. Het is het centrale principe in hun zogenaamde 'Nieuwe Wereldorde'. Ze willen het bestaan naar hun eigen ideeën modelleren. Het gaat niet om artefacten. Niet om de mens. Dat zijn slechts gereedschappen. Het gaat om concepten. Slim van ze. Want hoe voer je oorlog tegen een concept?

Around Wikia's network

Random Wiki