Wikia

[Dit tabblad bewerken]

Binnenkort verlaat ik deze wereld. Mijn tijd is gekomen. Elk uur van de dag realiseer ik me dit en het vervult me met angst. Ik weet dat de delen van mijn lichaam terugkeren naar de aarde. Maar hoe zit het met mijn geweten? Mijn identiteit? Hoe zit het dus met MIJ? Ik denk dat het verdwijnt. Er is geen volgende wereld. Er is ook geen terugkeer naar deze wereld. Het is gewoon voorbij. Voorgoed.

Ons leven is zo kort en onbetekenend. De kosmos geeft niets om ons. En ook niet om onze daden. Al hadden we kwaad gedaan in plaats van goed. Al had ik de appel gebruikt en niet verborgen. Het had geen verschil gemaakt. Er is geen aanklacht. Geen afrekening. Geen laatste oordeel. Er is alleen stilte. En duisternis. Totaal en definitief. En dus vraag ik me af... is er een manier om de dood te vermijden of in ieder geval uit te stellen?

Natuurlijk waren zij die er eerder waren niet zo zwak en kwetsbaar als wij. Maar ik heb gezworen dat ik het artefact met rust laat. Dat ik niet meer in de kern staar. Maar nu mijn einde nadert, kan een laatste blik toch geen kwaad meer...?

Around Wikia's network

Random Wiki