Wikia

[Dit tabblad bewerken]

Ik heb dagen doorgebracht met het artefact. Of waren het weken? Maanden? Ik durf het niet te zeggen...

Af en toe komen de anderen langs. Ze bieden me voedsel en afleiding aan. Ik moet me losmaken van mijn studies, vinden ze. Volgens Malik kan ik het maar beter helemaal opgeven. Maar ik wil het boek niet dichtslaan. Ik zal de appel uit het aardse paradijs leren begrijpen. Dat moet gewoon.

Is het een wapen? Een catalogus? Beide? "Want in veel wijsheid is veel verdriet; en wie de wetenschap vermeerdert, vermeerdert smart". Die filosofie kan ik begrijpen. Maar is het ook echt waar? Geloven mensen het echt? Een genootschap dat ideeën en informatie de oorlog heeft verklaard...

Zijn doel is duidelijk. Glashelder. Overheersing. Controle. Maar de werking, de methode die het gebruikt... Het fascineert me enorm. Wie baadt in zijn gloed, wordt alles beloofd wat hij of zij begeert. Het vraagt maar om één tegenprestatie. Totale gehoorzaamheid. Wie kan dat nou weigeren? Het is de vleesgeworden verleiding.

Ik herinner me mijn eigen moment van zwakheid toen ik tegenover Al Mualim kwam te staan. Zijn woorden brachten mijn zelfvertrouwen aan het wankelen. Hij was al een vader voor me en ineens was hij mijn grootste vijand. Het geringste beetje twijfel was wat hij nodig had. Maar ik zag mijn demonen onder ogen, hervond mijn zelfvertrouwen en maakte een eind aan zijn bestaan. Ik bevrijdde mezelf. Maar nu vraag ik me af of dat wel zo is. Want ik ben wanhopig op zoek dat te begrijpen wat ik heb gezworen te vernietigen.

Waarom? Omdat de appel een verhaal te vertellen heeft. Ik voel dat er iets groots en gevaarlijks staat te gebeuren. We lopen allemaal gevaar. Het is mijn plicht om er iets aan te doen. Ik kan niet stoppen voordat ik de waarheid heb gevonden.

Around Wikia's network

Random Wiki