Wikia

[Dit tabblad bewerken]

Ospedale degli innocenti
REBECCA84: Op dit gebouw is een van die vreemde tekens te vinden waar Shaun het over had. Ik zou 'm gaan zoeken!

Het Ospedale degli Innocenti (hospitaal van de onschuldigen), ontworpen door Filippo Brunelleschi en geopend in 1445, was een weeshuis voor ongewilde baby’s. Kennelijk waren de Florentijnen een uitbundig stelletje, want deze instelling was de eerste van zijn soort in Europa.

De baby’s werden normaal gesproken in een bak aan de voorkant van het gebouw achtergelaten, maar later werd een horizontaal draaiend wiel geïnstalleerd waarmee de kinderen het gebouw in werden gedraaid zonder dat de ouders werden gezien.

Sommige ouders wilden niet alleen hun liefdesbaby kwijt maar verdienden er ook geld aan. Veel moeders lieten hun kind achter om vervolgens door het Ospedale aangenomen te worden als voedster zodat ze werd betaald om haar eigen kind te voeden.

Jongens werden opgeleid voor verschillende beroepen door de staf van het Ospedale, meisjes werden meestal onderwezen om non of huisvrouw te worden.

Around Wikia's network

Random Wiki