Wikia

[Dit tabblad bewerken]

Database Mario Auditore acb.png

Geboren: 1434
Beroep: condottiero, edelman

Mario Auditore was een van de belangrijke condottieri die over het Toscaanse platteland patrouilleerden. Hij was een geboren leider en begon zijn militaire carrière toen hij als zesjarige een belangrijke rol speelde in het conflict tussen Firenze en Milaan dat uitmondde in de Slag om Anghiari. Hij was samen met zijn vader op weg naar Monterchi toen hij Micheletto Attendolo wees op de stofwolken boven de weg, het teken dat de Milanese troepen een verrassingsaanval uitvoerden. Dankzij Mario werd de Milanese aanval afgeslagen en wonnen de Firenzers de slag.

Tijdens de slag bij Anghiari stond Mario aan de zijde van Firenze, maar het grootste deel van zijn carrière stond in het teken van zijn geboortedorp Monteriggioni. Zo voorkwam hij dat Firenze grote delen van Toscane verzwolg.

Toen Mario's jongere broer Giovanni in 1454 naar Firenze vertrok om een carrière in het bankwezen te beginnen, bleef Mario achter in de familievilla in Monteriggioni. In een brief aan Giovanni schreef hij dat hij "de voorkeur geeft om te vechten als een man, in plaats van formulieren in te vullen".

Na Giovanni's dood bracht Mario Ezio, Claudia en Maria naar de villa van de familie en vertelde Ezio alles over het conflict tussen de sluipmoordenaars en de Tempeliers. Sindsdien zijn Ezio en zijn oom onafscheidelijk.

Around Wikia's network

Random Wiki