Wikia

[Dit tabblad bewerken]

Database Maria acr

Als jong meisje droomde Maria er al van om ridder te worden. In haar tienerjaren werd ze vaak belachelijk gemaakt door andere kinderen omdat ze nogal een tomboy was. Haar ouders straften haar omdat ze weigerde 'een dame' te zijn. Uiteindelijk verliet ze haar moederland Engeland en reisde ze af naar Jeruzalem. Daar won ze na vele beproevingen het vertrouwen van een aantal prominente Tempelierskruisvaarders.

Uiteindelijk raakte ze bevriend met de Franse Tempelier Robert De Sablé. Ze won zijn vertrouwen en was zelfs zijn dubbelganger in tijden van oorlog. Toen de sluipmoordenaar Altaïr Robert De Sablé in 1192 vermoordde, werd Maria uit de orde gezet door Arman Bouchart, de nieuwe leider van de Tempeliers. Haar haat voor Altaïr kende geen grenzen... tot de sluipmoordenaar haar op geduldige en voorzichtige wijze de werkelijke corruptie van de Tempeliers liet zien.

Het samen reizen, studeren en van gedachten wisselen, leidde tot een vriendschap tussen Altaïr en Maria, die later overging in liefde. In 1193 was Maria net zo toegewijd aan Altaïr als hij aan haar. Ze had geen reden meer om terug te keren naar haar moederland en besloot in Masyaf te blijven waar ze zich helemaal toelegde op het leven en credo van de sluipmoordenaars.

Toen Maria en Altaïr in 1195 hun eerste kind kregen, waren ze onafscheidelijk. Alleen in 1204 waren ze van elkaar gescheiden omdat Altaïr een gilde probeerde op te richten in Constantinopel. Zonder succes overigens. In 1217 begon de bijna zestig jaar oude Maria samen met haar echtgenoot en oudste zoon Darim aan een lange reis naar het oosten. Altaïr had vastgesteld dat de bedreiging van de Mongolen niet meer genegeerd kon worden. In de tien jaar die ze samen ver van Masyaf doorbrachten, kwam het stel nog dichter tot elkaar, hun levens verbonden, hun harten vol heimwee.

Around Wikia's network

Random Wiki