Wikia

[Dit tabblad bewerken]

Database Maria Auditore acb

Geboren: 1432
Beroep: schrijfster, edelvrouw

"Morgen maak ik torta bolognese. Ik moet even naar de markt om eieren en vlees te halen. Ik open de bakkerij als de zon de bovenkant van de binnenplaats raakt. Wat hebben we het toch goed. Het is moeilijk om je op zo'n dag te realiseren dat alles binnen een mum van tijd voorbij kan zijn."

Dit zijn de laatste regels die Maria in haar dagboek schreef.

Ze werd geboren in de machtige bankiersfamilie De Mozzi en dankzij haar vele delen tellende dagboeken is Maria een gewilde bron voor historici. De dagboeken zijn vertaald door een aantal vooraanstaande wetenschappers en te bewonderen in het Uffizi in Firenze.

Dankzij de Animus weten we nu waarom ze ophield met schrijven. Tijdens de arrestatie van haar man Giovanni werd Maria mishandeld door de wachters van Firenze. Hierdoor werd ze catatonisch. Ezio's zus Claudia zorgde voor haar in de Villa Auditore. Jarenlang sprak ze geen woord, tot Ezio haar veren gaf die hij op zijn reizen had verzameld. Haar jongste zoon Petruccio verzamelde vroeger ook veren. Ze werd door Ezio's cadeau uit haar catatonische staat gebracht waarna haar geestelijke gezondheid zienderogen verbeterde.

Around Wikia's network

Random Wiki