Wikia

[Dit tabblad bewerken]

Database Maria Auditore ac2

Geboren: 1432
Beroep: schrijfster, edelvrouw

"Ik ben moe van de muren die me omringen en ik heb genoeg van deze geborgenheid. Het is tijd om de knoop door te hakken: ik ga de wereld verkennen zodat ik alles zal halen uit het leven dat mij is geschonken."

Maria schreef deze woorden toen ze zestien was, een week voor ze Giovanni Auditore ontmoette.

Ze werd geboren in een machtige bankiersfamilie, de Mozzi, en dankzij haar vele delen tellende dagboeken is Maria een populaire bron voor historici. De dagboeken zijn vertaald door een aantal vooraanstaande wetenschappers en zijn te bewonderen in het Uffizi te Firenze.

Met het geld van haar ouders opende Maria een bakkerij aan de binnenplaats van het palazzo van de familie. Al snel groeide de winkel uit tot een ontmoetingsplaats voor kunstenaars. Zo maakte ze kennis met "een man die zo zelfverzekerd was dat ik aan de grond genageld stond, mijn ogen gefixeerd op de zijne". Deze man was Giovanni Auditore.

Maria en Giovanni trouwden met elkaar in 1450. Haar dagboeken werkte ze nog tientallen jaren bij met beschrijvingen van haar steun aan talentvolle kunstenaars en haar beslommeringen als moeder. Maar op dat punt kwam er een abrupt einde aan haar aantekeningen, tot grote frustratie van vele historici.

Around Wikia's network

Random Wiki