Wikia

[Dit tabblad bewerken]

ACCC DB The Zhengde Emperor

Keizer Zhengde (1491-1521) was de tiende keizer van de Chinese Ming-dynastie. Hij regeerde van 1505 tot 1521. Zhengde was de eerste keizer die zich niet bezighield met zijn regeertaken. Hij genoot liever van het leven buiten de muren van de Verboden Stad, tussen de prostituees, exotische dieren en alcohol. Hij had er totaal geen moeite mee om zijn vijanden tot een pijnlijke dood te veroordelen.

Als hij al in de Verboden Stad kwam, was hij het liefst bij Shao Jun. Hij was gefascineerd door haar behendigheid en intellect. Zhengde stuurde haar als spion naar zijn eigen manschappen toe en behandelde haar als een geliefd huisdier.

In deze periode stal de corrupte eunuch Liu Jin, de leider van de Tijgers, geld uit de schatkist en gebruikte hij de macht van de troon voor zijn eigen doeleinden. De keizer kwam hierachter en veroordeelde Liu Jin tot de doodstraf.

Zhengde was een generaal die met het leger vocht tegen de Mongolen in het noorden van China. Vaak nam hij Shao Jun met hem mee. Hij sliep met haar en ze werd een keizerlijke concubine. Ooit had ze wellicht keizerin kunnen worden, ware het niet dat Zhengde stierf toen hij 30 jaar oud was.

Around Wikia's network

Random Wiki