Wikia

[Dit tabblad bewerken]

Julien du Casse Datbase IV.jpg

Geboren: 1682
Gestorven: 1715

Julien, de neef van de boekanier Jean du Casse, kwam ter wereld in het Franse Montpellier. Hij volgde het voorbeeld van zijn oom, koos al op jonge leeftijd voor een zeemansbestaan en beleefde algauw zijn vuurdoop tijdens enkele gevechten van de Spaanse Successieoorlog. Hij vocht aan de zijde van de Fransen en, impliciet, voor koning Filips van Spanje. Du Casse maakte grote stappen als kanonnier, maar raakte steeds gedesillusioneerder over de monarchie en diens obsessie met erfrecht boven rauw talent en vaardigheid.

In 1704 kreeg hij van zijn superieuren het bevel om zich bij zijn oom en honderden Franse troepen te voegen voor wat later bekend zou worden als de Slag bij Vélez-Málaga. Maar du Casse koos ervoor om zijn post te verlaten en het avontuur van de Nieuwe Wereld aan te gaan. Eerst werkte hij samen met slavenhandelaars in Afrika en een jaar lang maakte hij een aardige winst. Maar hij kon zich niet vinden in de wreedheid van het vak en dus vertrok hij naar West-Indië, op zoek naar een nieuwe roeping.

De tien jaren daarna zwierf du Casse West-Indië rond als huurling en werkte hij voor iedereen die wilde betalen en vertrouwen in hem had. Intelligentie en vaardigheid waren voor Du Casse altijd al belangrijker dan reputatie en afkomst, en in de Cubaan Laureano Torres vond hij in dat opzicht een vriend en vertrouwenspersoon...

(Opmerking: Kunnen we het woord Tempelier laten vallen hier? Waarom doen we dat nog niet? -DM)

(Opmerking: Niks over Tempeliers hier. Geen idee waarom. Komt van bovenaf. -ML)

In juli 1715 genoot du Casse het volledige vertrouwen van Torres en al snel werd hij benoemd tot kapitein van een van de grootste galjoenen van de gouverneur. Door wapens, munitie, goud en voorraden te vervoeren voor de gouverneur, kreeg du Casse al snel de reputatie van de huurmoordenaar van de gouverneur... Een kille en meedogenloze moordenaar die niet terugdeinsde om iedereen uit te schakelen die Torres voor de voeten liep.

Maar in september 1715 liep hij Edward Kenway voor de voeten... En de rest is onbeschreven geschiedenis...

Around Wikia's network

Random Wiki