Wikia

[Dit tabblad bewerken]

AC3 Haytham Kenway render

Geboortejaar: 1725

Haytham Kenway was een Tempelier die in 1754 naar de Amerikaanse kolonies kwam. Voor zover ik weet had grootmeester Reginald Birch hem twee opdrachten gegeven: hij moest zijn eigen Tempeliersgroep beginnen om het op te nemen tegen de koloniale sluipmoordenaars en hij moest op zoek gaan naar aanwijzingen van artefacten van de eerste beschaving. En als een grootmeester je een opdracht geeft, dan gehoorzaam je braaf. Zelfs als het een grootmeester dammen is.

Kenway vond geen artefacten. Hij rekruteerde wel een kleine, toegewijde groep Tempeliers. Daarnaast probeerde hij een band op te bouwen met de Kanien'kehá:ka in de Frontier, en met één vrouw in het bijzonder: Kaniehtí:io. De twee waren een stelletje, maar het duurde maar kort. Kaniehtí:io werd zwanger en kreeg een zoon, Connor, maar lichtte Haytham niet in.

Ik denk dat Kenway de grootmeester van de kolonies werd en daarmee verantwoordelijk was voor de aanval op de sluipmoordenaars in 1763. Tijdens de aanval kwamen bijna alle sluipmoordenaars om en gingen hun gegevens verloren. We weten niet precies wat er is gebeurt bij die aanval of hoe Kenway de sluipmoordenaars zo kon verrassen.

Hoe dan ook, ik geloof niet dat ik hem een aardige kerel vind. Excuses voor mijn grove taalgebruik.

Around Wikia's network

Random Wiki