Wikia

[Dit tabblad bewerken]

Zw-giulianodemedici

Geboren: 1453
Beroep: edelman

Giuliano de' Medici was een echte playboy, vooral in vergelijking met zijn broer Lorenzo, de politicus. Hij was vooral bekend vanwege zijn knappe voorkomen, zijn buitenechtelijke kind en zijn voorliefde voor stekspeltoernooi.

Toen Giuliano werd vermoord door de Pazzi-samenzwering, werd zijn zoon Giulio alsnog legitiem verklaard via een maas in de kerkelijke wetgeving. Volgens deze wet konden huwelijken namelijk worden voltrokken zonder dat iemand er vanaf wist behalve de bruid en de bruidegom. Katholieken, jullie zijn gewaarschuwd: jullie minnaars hebben meer macht dan je denkt.

Deze eenvoudige zoon van een handelaarsdochter was ooit een echte De' Medici, en zou later paus Clemens VII worden.

Saillant detail: tijdens de Plundering van Rome in 1527 werd paus Clemens VII gevangengezet in het Castel Sant'Angelo. Hij ontvluchtte zijn gijzelnemers vermomd als een... handelaar.

Zoon van een eenvoudige handelaarsdochter ontsnapt aan verleden, wordt paus en ontsnapt aan het heden door handelaar te worden. Hoe ironisch.

Around Wikia's network

Random Wiki