Wikia

[Dit tabblad bewerken]

ACCC DB Ezio Auditore

Ezio Auditore da Firenze (1459-1524) was een Italiaanse edelman, geboren in Florence. Van 1506 tot 1513 was hij de mentor van het Italiaanse broederschap der sluipmoordenaars.

Ezio werd zich pas op zijn 17e bewust van zijn roots bij de sluipmoordenaars toen hij getuige was van de ophanging van zijn vader en zijn twee broers. Samen met zijn moeder en zusje vluchtte hij naar de Villa Auditore in het Toscaanse stadje Monteriggioni.

Toen hij meer leerde over zijn familiegeschiedenis, begon Ezio met zijn training als sluipmoordenaar. Hij wilde wraak nemen op de Tempeliers en hun grootmeester, Rodrigo Borgia.

Ezio leidde een oorlog tussen de Tempeliers in veel Italiaanse steden en wist de Borgia's uiteindelijk te verslaan.

In de jaren die daarop volgden, ging Ezio op zoek naar de verdwenen geschiedenis van de orde. Hij ontdekte veel geheimen uit het verleden van de sluipmoordenaars en de eerste beschaving.

Toen hij eenmaal een waardige leeftijd had bereikt, ging Ezio met pensioen. Hij verhuisde naar een villa in Toscane met zijn vrouw Sofia en zijn twee kinderen. Hier leerde hij Shao Jun kennen.

Around Wikia's network

Random Wiki