Wikia

Assassin's Creed Wiki

Database: Ezio Auditore (Brotherhood)

1.195pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

[Dit tabblad bewerken]

Database Ezio Auditore acb.png

Geboren: 1459
Beroep: sluipmoordenaar

Dit is erg leerzaam geweest. Er is in de geschiedenisboeken niets te vinden over Ezio die na de executie van zijn vader en broers als tiener verdween uit Firenze. We weten nu dat hij met zijn moeder Maria en zus Claudia vluchtte naar de Toscaanse villa van zijn oom Mario.

Hier werd Ezio opgeleid tot sluipmoordenaar en bereidde hij zich voor om wraak te nemen op de Tempeliers die de executie uitvoerden. Zijn wraak was zoet. Hij spoorde de Tempeliers stuk voor stuk op en bracht ze om het leven. Uiteindelijk was hun leider aan de beurt, Rodrigo Borgia.

Bijgestaan door zijn oom en andere sluipmoordenaars ontdekte hij Rodrigo's plan om een oude kerker onder het Vaticaan te openen die naar verluid naar God zelf zou leiden. Ezio versloeg Rodrigo, ging in zijn eentje de kerker binnen en wisselde van gedachten met een projectie van Minerva, afgevaardigde van een oud ras dat al bestond voordat de mensheid om de hoek kwam kijken.

Dit klinkt allemaal erg ongeloofwaardig als ik het zo opschrijf, vind je niet? Gelukkig kunnen we het bewijzen met de gegevens van de Animus, zodat ik zeker weet dat het geen droom is. Tenzij we nu allemaal dromen...

Around Wikia's network

Random Wiki