Wikia

Assassin's Creed Wiki

Database: Ezio Auditore (Assassin's Creed III)

1.195pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

[Dit tabblad bewerken]

ACR Ezio Auditore.png

Geboortejaar: 1459

Ezio Auditore da Firenze was een meestersluipmoordenaar tijdens de Italiaanse renaissance. Je voorouder beschikte over het mysterieuze arendsoog.

Als tiener verslond Ezio vrouwen bij de vleet, maar zijn leven veranderde in 1476 toen zijn vader en broers werden geëxecuteerd wegens verraad. Ezio probeerde ze te redden, maar het bewijs dat zijn familie had kunnen redden verdween door toedoen van een 'vriend' op miraculeuze wijze.

Ezio vluchtte met zijn moeder en zus naar Monteriggioni, waar hij hulp zocht bij zijn oom Mario Auditore. Hoewel Ezio zich oorspronkelijk in Spanje wilde vestigen, dacht Mario daar heel anders over. Hij was de leider van het Italiaanse Broederschap en besloot Ezio te trainen. Mario overtuigde Ezio ervan om het gevecht aan te gaan met de Tempeliers die verantwoordelijk waren voor de dood van zijn vader en broers.

De volgende tien jaar dunde Ezio de gelederen van de Tempeliers uit. In 1487 stond hij in Venetië lijnrecht tegenover de grootmeester van de Tempeliers, Rodrigo Borgia. Borgia ontsnapte, maar Ezio vond een appel uit het paradijs en trad officieel toe tot het broederschap.

Na een aantal tegenslagen reisde Ezio in 1499 naar Rome om de strijd aan te gaan met Rodrigo, die toen paus Alexander VI was geworden. Nadat hij Rodrigo had verslagen (maar zijn leven had gespaard), opende Ezio een verborgen ruimte onder de Sixtijnse Kapel. Daar vond hij een boodschap van de eerste beschaving waarin hij werd gewaarschuwd voor een ramp die de mensheid zou kunnen vernietigen (Yup, die ramp staat nu voor de deur).

In de twintig jaar daarna probeerde Ezio het Italiaanse Broederschap te versterken en de Tempeliers te verslaan (dat is min of meer ook ons doel). Een van zijn grootste prestaties was de ontdekking van de verborgen bibliotheek van Altaïr onder de voormalige sluipmoordenaarsvesting in Masyaf. Hier lag een boodschap van de eerste beschaving verborgen. Kort daarna trok hij zich terug uit het broederschap. Dat is pas stoppen op je hoogtepunt.

Hij was trouwens ook heel goed in het maken van dodensprongen.

Ezio stierf in 1524 in Firenze.

Around Wikia's network

Random Wiki