Wikia

[Dit tabblad bewerken]

Duncan Walpole Datbase IV

Geboren: 1679
Gestorven: 1715

Duncan Walpole, de achterneef van Robert Walpole, de eerste premier van Engeland, groeide op in relatieve luxe tot zijn 18e verjaardag, toen hij zich aanmeldde bij de Britse marine. Hij begon als adelborst maar droomde van een baan als officier. Door zijn neiging tot woede-uitbarstingen en zijn impulsiviteit bleef snelle promotie echter uit en algauw werd hij ongeduldig.

Na drie jaar had hij zijn interesse in de marine bijna volledig verloren. Zijn nieuwe doel was een functie binnen de Britse Oost-Indische Compagnie, en zodoende maakte hij kennis met een andere zeeman voor wie hij respect en bewondering kreeg... Deze zeeman liet Walpole kennismaken met de orde der sluipmoordenaars en diens methoden.

In het begin was Duncan behoedzaam, maar algauw ging hij op in de orde op een manier die hij niet had meegemaakt tijdens zijn verblijf in de marine. Zijn vaardigheden namen toe en zijn reputatie werd groter. Maar zijn driftaanvallen en impulsiviteit, in combinatie met een groeiende arrogantie, zorgden regelmatig voor aanvaringen met de Britse orde der sluipmoordenaars.

Toch bleek hij van onschatbare waarde voor de orde. Zijn mentor vroeg hem in 1714 zelfs naar West-Indië te gaan om contact op te nemen met het broederschap daar, in de persoon van Ah Tabai. Walpole ging graag op deze taak in en vertrok binnen een maand.

De sluipmoordenaars in Engeland hoorden nooit meer iets van hem...

Around Wikia's network

Random Wiki