Wikia

[Dit tabblad bewerken]

Claudia Auditore

Geboren: 1461
Beroep: student, edelvrouw

Claudia was het derde kind van Giovanni en Maria Auditore, en het eerste meisje in het gezin. Ze genoot een beschermende opvoeding in de hoogste kringen van de Florentijnse adel. Na de moord op Giovanni en haar broers veranderde alles. Claudia vluchtte met Ezio en Maria naar Monteriggioni waar hun oom Mario ze een veilig onderkomen aanbood.

Claudia verbleef in de Villa, waar ze haar comateuze moeder verzorgde terwijl Ezio wraak nam op de moordenaars. Uit een door archeologen opgegraven boek blijkt dat ze een weinig spectaculair leven leidde. Ze beheerde de financiën van de Villa en kreeg eens in de zoveel maanden bezoek van Ezio. Van het geld dat hij bracht, kon ze de Villa renoveren.

Onder haar hoede bloeide de stad op en kende Monteriggioni een periode van welvaart. Claudia was echter verstoken van de wereld waar ze zo van hield. "Als ik hoor over Ezio's avonturen, realiseerde ik me hoe saai mijn eigen leven is. Dit is niet het bestaan waar ik als kind van droomde. Ezio begrijpt het niet. Hij gaat zo voorzichtig met me om dat ik vrees dat ik deze gevangenis nooit zal verlaten.", zo valt te lezen in een aangrijpende brief uit 1495.

Around Wikia's network

Random Wiki