Wikia

Assassin's Creed Wiki

Database: Cesare Borgia

1.195pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

[Dit tabblad bewerken]

Cesare Borgia render.png

Geboren: 1475 of 1476
Beroep: edelman, Commandant-Generaal van de pauselijke strijdkrachten

Cesare is de zoon van Vanozza, de minnares van Rodrigo Borgia. Hij studeerde rechten en werd op zijn achttiende kardinaal. Zijn oudere broer Juan, Rodrigo's favoriet, werd Commandant-Generaal van de pauselijke strijdkrachten. Cesare realiseerde zich dat zijn leven als kardinaal hem niet veel zou opleveren, terwijl zijn broer alles op een presenteerblaadje kreeg aangeboden. Hij wist precies wat hem te doen stond. Juan moest wijken. 

In 1499 was Juan inmiddels dood en had Cesare zijn plek ingenomen als Commandant-Generaal. Hij trouwde met een Franse edelvrouw en verzekerde zich van een titel en een bondgenootschap met koning Lodewijk. Met hulp van de koninklijke troepen marcheerde Cesare naar Romagna

Zijn meedogenloze honger naar macht was zonder weerga. Moet je horen: toen Cesare Faenza had veroverd, nodigde hij de geliefde heer van de stad, de galante zeventienjarige Astorre III Manfredi, uit om zich bij zijn leger te voegen. Astorre en Cesare konden het meteen goed met elkaar vinden, maar Astorre vormde ook een bedreiging voor Cesare. Astorre was vanwege zijn stamboon namelijk de rechtmatige heer van Faenza. Eenmaal in Rome aangekomen, mochten Astorre en zijn jongere broer in de Tiber zwemmen. Met zware stenen aan hun voeten.

Cesare bleek ook een briljante generaal te zijn. Met hulp van de paus nam hij de stad Urbino zonder slag of stoot in. Zijn plan van aanpak was eenvoudig: de paus verlangde dat de hertog zijn artillerie aan hem uitleende die dat als bondgenoot niet kon weigeren. Zonder de artillerie was Urbino weerloos en trok Cesare zonder tegenstand de stad binnen. 

Het bleef voor iedereen een raadsel waarom Isabella d'Este op een gegeven moment honderd maskers naar Cesare stuurde om hem te feliciteren met een overwinning. Cesares vijanden konden zijn drijfveren nooit achterhalen. Zijn plannen bleven onvoorspelbaar en zijn acties berucht om hun wreedheid. 

Around Wikia's network

Random Wiki