Wikia

Assassin's Creed Wiki

Database: Antonio

1.195pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

[Dit tabblad bewerken]

Database Antonio ac2.jpg

Geboren: 1443
Beroep: leider van het Venetiaanse dievengilde (Gilda dei Ladri di Venezia)

Antonio werd onderaan de Venetiaanse sociale ladder geboren. Volgens de gegevens was zijn vader een schoenmaker en zijn moeder een dienstmeid die bij de familie Bellini in huis woonde.

Terwijl hij door zijn vader werd opgeleid tot schoenmaker, leerde hij zichzelf lezen en schrijven. Antonio wilde naar de Universiteit van Padua, maar werd geweigerd in verband met zijn lage sociale status. In het Italiaanse nationaal archief zijn documenten gevonden waaruit bleek dat hij bij meerdere scholen in heel Italië wilde binnenkomen, maar hij was nergens welkom. Rond 1465 verdwijnt hij uit de geschiedenisboeken, maar vier jaar later duikt hij op in verband met diefstal op een Venetiaans landgoed, dat toevallig eigendom was van de rector van de Universiteit van Padua.

In een verklaring die hij aflegde aan een stadswachter vlak voor hij op mysterieuze wijze uit de gevangenis ontsnapte, zei Antonio: "Met hard werken kom je er niet in de Venetiaanse samenleving. Als je echt meer wilt, moet je het pakken!"

Around Wikia's network

Random Wiki