Wikia

[Dit tabblad bewerken]

Database Altaïr acr

Als iemand ervoor heeft gezorgd dat het aanzien van het vak van sluipmoordenaar voorgoed is veranderd, dan is het deze man: Altaïr Ibn-La'Ahad. Hij werd in 1165 in het Heilige Land geboren als zoon van ouders die hij nauwelijks kende en in een orde die hij niet had gekozen. Desondanks bleek Altaïr een toegewijde leerling en al tijdens zijn tienerjaren een vaardig strijder.

In 1189 kwam de derde kruistocht op stoom. Altaïr verbijsterde zelfs zijn mentor Al Mualim door zo goed als eigenhandig een bende kruisridders van de trappen van het kasteel van Masyaf af te slaan. Vanaf die dag kenden alle sluipmoordenaars zijn naam. In de daaropvolgende twee jaar overschaduwde zijn reputatie als een koppige, maar dodelijk strijder de kleine bijzonderheden van zijn mysterieuze leven.

Zijn onberispelijke talenten waren zowel de bron van zijn ongelofelijke successen als zijn onmetelijke arrogantie. Hierdoor was hij bij weinigen geliefd, maar werd hij door iedereen bewonderd. Dat is maar de helft van het verhaal. Al sinds zijn jeugd bleek Altaïr te beschikken over een zeldzaam zesde zintuig dat hem toegang verschafte tot de emoties en bedoelingen van zijn tegenstanders en bondgenoten. Altaïr, die van de andere sluipmoordenaars de bijnaam 'Arendsoog' kreeg, perfectioneerde dit zintuig in het geheim. Hij vroeg zich voortdurend af of deze vreemde vaardigheid die hem van anderen onderscheidde uiteindelijk tegen hem zou werken.

Dankzij de herinneringen die zijn opgeslagen in Altaïr's vijf sleutels van Masyaf, krijgen we nu een goed beeld van de man zelf, in plaats van genoegen te moeten nemen met wat vage flarden van het (eerlijk gezegd nogal primitieve) Animus 1.28-projectiesysteem van de Tempeliers.

Around Wikia's network

Random Wiki