Wikia

Assassin's Creed Wiki

Database: Altaïr Ibn-La'Ahad (Assassin's Creed III)

1.195pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

[Dit tabblad bewerken]

ACR Altair Render2.png

Geboortejaar: 1165

Altaïr werd geboren in het Broederschap in Masyaf. Hij had een ongelukkige jeugd. Zijn moeder stierf tijdens de geboorte en toen hij jong was, werd zijn vader vermoord tijdens het eerste beleg van Masyaf. De sluipmoordenaar die zijn vader probeerde te beschermen pleegde kort daarna zelfmoord voor de ogen van de pas 11 jaar oude Altaïr.

Na de dood van zijn ouders zag Altaïr de mentor van de Orde, Al Mualim, als een vaderfiguur. Al Mualim zag waar Altaïr allemaal toe in staat was en leidde hem zelf op. Altaïr bereikte op zijn 25e de rang van meestersluipmoordenaar, een ongekende prestatie. Als er een recordboek was van de sluipmoordenaars zou deze kerel op de kaft prijken.

Altaïr was een van de beste vechters van de sluipmoordenaars, maar dat succes steeg naar zijn hoofd. Na een rampzalige missie in 1191, waarin hij de regels van het credo overtrad en een appel uit het paradijs bijna in handen kwam van een Tempelier, werd Altaïr gedegradeerd en moest hij weer van voor af aan beginnen.

Als onderdeel van zijn rehabilitatie moest hij de voornaamste Tempeliers uit die tijd uitschakelen, waaronder de grootmeester Robert de Sable. Helaas werd hij uiteindelijk gedwongen om Al Mualim te doden, die een Tempelier bleek te zijn en onder invloed stond van de appel. Na de dood van zijn mentor nam Altaïr de leiding van de Orde op zich en veranderde hij het in de geheime en wereldwijde organisatie zoals we die vandaag de dag kennen.

Een van de dingen die Altaïr zo dodelijk maakte, was zijn arendsoog, een soort zesde zintuig van de eerste beschaving. Met dit arendsoog kon Altaïr zijn vijanden en omgeving bekijken op een manier waar het menselijk oog niet toe in staat is. Uiteraard heb jij daar meer verstand van dan ik (niet geloven dat ik dat net heb getypt), omdat het ook in jouw bloed zit. Dat is immers een van de redenen dat jij hier bent.

Want laten we eerlijk zijn. Jij weet ook wel dat je hier niet bent voor mijn lieve woorden of mijn warme, passievolle omhelzingen.

Around Wikia's network

Random Wiki