Wikia

[Dit tabblad bewerken]

Database Al Mualim acr.jpg

De informatie over deze man gaat niet veel verder terug dan 1176, het jaar dat de sluipmoordenaars de strijd aangingen met de Saraceense generaal Saladin. Ik gok dat Al Mualim toen eind veertig was, maar dat is moeilijk te zeggen. Sommige mannen worden nou eenmaal vroeg grijs. Hoe dan ook, Al Mualim was een gerenommeerd en gevreesd sluipmoordenaar.

Kalm, maar vastberaden leidde hij zijn sluipmoordenaars een vruchtbare periode in. Hij behandelde zijn leerlingen steng, maar rechtvaardig. Vol geduld, eerlijkheid en begrip. Al Mualim werd door vriend en vijand bewonderd. Veel van zijn leerlingen zagen hem als een vader. De bekendste van hen was de grote Altaïr Ibn-La'Ahad.

Het lijkt voor de hand liggend dat Al Mualim een legende werd, maar helaas viel hij rond 1911 ten prooi aan corruptie. Hij kreeg de appel uit het paradijs in handen en bleek geen haar beter dan de Tempeliers. Het duurde niet lang voordat Al Mualim net zo dacht als zij.

Hij zei het credo na een paar maanden vaarwel en begon te blaten over vrede en orde die alleen kon worden behaald door dwang en manipulatie. Natuurlijk is dat cynisch, maar het is ook aantrekkelijk.

Dat is het probleem met de Tempeliers, denk ik. Hun filosofie is zo verdomd simpel, zo verleidelijk. Simpele oplossingen voor ingewikkelde problemen. Kwestie van 1 en 1 optellen en al je problemen verdwijnen. Dat was de appel voor Al Mualim. Een makkelijke oplossing voor alle chaos in de wereld.

Around Wikia's network

Random Wiki