Wikia

Eraicon-AC2Eraicon-Renaissance

"Zijn dit alle mannen die mij moeten vasthouden? Dwazen. Het zal niet genoeg zijn. Mijn mama is woest. Wij Sforza-vrouwen zijn geen verwelkende bloemen. Wij zien er op het oog misschien schattig uit, maar de ogen bedriegen. Vraag het maar aan vader. Ik hoop niet dat u denkt dat ik bang voor uw ben. Dan heeft u het helemaal mis. Mijn mama zou het nooit toestaan dat jullie mij pijn doen."
―Bianca maakt naïef plezier met haar gijzelnemers, 1488.[src]

Bianca Riario (1478 – 1522) was de dochter van Girolamo Riario en Caterina Sforza en de zus van Ottaviano Riario.

BiografieEdit

Vroeger levenEdit

In 1484 was ze op zesjarige leeftijd getuige van de plundering van het palazzo van haar familie in Rome. Ze werd door haar moeder tijdens de belegering naar het Castel Sant'Angelo gedragen. Dit was een van de eerste van vele trauma's waarmee ze geconfronteerd zou worden in haar jeugd. Daarna verhuisde haar familie naar Forlì, waar haar nog meer gruwelijke gebeurtenissen te wachten stonden.

Vlak na Bianca's tiende verjaardag werd haar vader Girolamo doodgestoken voor haar eigen ogen en werd zijn naakte lichaam in het midden van het dorpsplein geworpen. Eens te meer werd het palazzo van haar familie geplunderd, deze keer door de gebroeders Orsi, die door haar moeder waren ingehuurd om Girolamo te doden.

Enige tijd later, tijdens de Slag bij Forlì, werd Bianca ontvoerd door Checco en Ludovico Orsi, totdat ze bevrijd werd door de Assassijn Ezio Auditore da Firenze, die haar terugbracht naar haar moeder.

Toen ze zestien was ging ze jagen met Giacomo Feo, de nieuwe echtgenoot van haar moeder. Bianca was getuige van een brutale hinderlaag en Giacomo's dood.

Later levenEdit

In 1500 werd Bianca's moeder gevangengenomen door Cesare Borgia en twee jaar later doodde Cesare Astorre III Manfredi, haar man. Ze trouwde daarna opnieuw, dit keer met graaf Troilo I de 'Rossi, die stierf in 1521. Na zijn dood werd Bianca erg depressief en uiteindelijk stierf ze in 1522.

TriviaEdit

ReferentieEdit

Around Wikia's network

Random Wiki