Wikia

Eraicon-AC2.pngEraicon-Brotherhood.pngEraicon-Project Legacy.pngEraicon-Recollection.pngEraicon-Memories.pngEraicon-Renaissance.pngEraicon-Brotherhood book.pngEraicon-Revelations book.pngEraicon-Assassins.png

Bartolomeo d'Alviano (1455 – 1515) was een lid van de Orde der Assassijnen en de leider van de Venetiaanse en Romeinse huurlingen. Omdat hij een bekwame en loyale vechter was, evenals commandant van een eerlijk aantal aan huurlingen, was Bartolomeo een belangrijke troef voor de Orde der Assassijnen.

In zijn tijd in Venetië raakte hij bevriend met Ezio Auditore da Firenze, later mentor van de Italiaanse Assassijnen, en samen wisten ze het Castello-district te heroveren en Bartolomeo's huis van Silvio Barbarigo, een Tempelier die het huis voor zichzelf geclaimd had. Bartolomeo was ook aanwezig toen Ezio officieel werd ingewijd in de Orde. Toen Ezio het Vaticaan infiltreerde, stond Bartolomeo hem bij door problemen te veroorzaken in Rome om te voorkomen dat de wachters Ezio zouden tegenhouden.

Bartolomeo en Ezio ontmoetten elkaar weer in Rome, waar Bartolomeo en zijn vrouw, Pantasilea Baglioni, in de Caserma di Alviano waren gevestigd. Daar vocht Bartolomeo met zowel de Borgia-krachten als de Franse soldaten onder leiding van Octavian de Valois. Samen met Ezio slaagde hij erin om de Borgia's genoeg te verzwakken voor de Assassijnen om de stad te bevrijden.

Bartolomeo diende ook als generaal van verschillende Italiaanse legers, die bekend stonden ​​om zijn vastberadenheid en zwaardvechten. Hij vocht in de Slag van Agnadello, die hij verloor. Na te zijn vrijgelaten, zette hij zijn militaire carrière voort, totdat hij uiteindelijk viel toen ze Ghedi belegerden.

Around Wikia's network

Random Wiki