Wikia

Assassin's Creed Wiki

Assassin's Creed: Revelations (mobiele game)

1.195pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Eraicon-Realworld.png

Assassin's Creed: Revelations is een game voor de mobiele telefoon ontwikkeld door Gameloft en in 2011 uitgebracht naast de hoofdgame. Deze mobiele game is voorzien van twee protagonisten, Ezio Auditore da Firenze tijdens de renaissance in Constantinopel, en Altaïr Ibn-La'Ahad tijdens de Derde Kruistocht in het Heilige Land.

GameplayEdit

De gameplay is vergelijkbaar met andere mobiele platformgames. De speler kan navigeren door verschillende niveaus in een 2D-perspectief en de game heeft een eenvoudig besturingssysteem om wachters en doelwitten te doden.

De game heeft negen niveaus, waarbij er in twee niveaus gebruikgemaakt wordt van de vliegmachine van Leonardo da Vinci, en bestaat uit verschillende locaties zoals Constantinopel, Masyaf en Derinkuyu (een ondergrondse stad en schuilplaats van de Tempeliers).

LeerlingenEdit

Tijdens missies kwam Ezio vaak burgers tegen die hulp nodig hadden. Door hen te redden werden ze een rekruut van de Assassijnen. Die rekruten konden vervolgens gebruikt worden voor gildemissies, die vergelijkbaar waren met de missies uit Assassin's Creed: Brotherhood.

Verschillen met de hoofdgameEdit

  • Er is geen vermelding van Sofia Sartor, prins Süleyman, Yusufs dood of Abbas Sofian.
  • In 1257 was Altaïr voor onbekende redenen in Constantinopel en confronteerde hij een andere vijand.
  • Ezio maakte twee keer gebruik van Leonardo's vliegmachine.
  • Tijdens de eerste twee misses was de locatie van Altaïrs bibliotheek onbekend.
  • Yusuf en Ezio werden in het begin van de game gevangengenomen door een Tempeliersschip. Tijdens hun ontsnapping doodde Ezio de Tempelierskapitein.
  • De laatste confrontatie met Ahmet vond plaats in Masyaf.
  • Ezio vocht met Ahmet en doodde hem vervolgens met zijn zwaard. In de game werd Ahmet vermoordt door Selim.
  • Ezio eiste Altaïrs appel voor zichzelf op nadat hij Ahmet had verslagen.
  • De naam van de Tempeliersschuilplaats is Derinkuyu. In de game is de naam van de schuilplaats Cappadocië.
  • Tarik Barleti was in het Topkapipaleis en werd daar vermoordt door Ezio, terwijl hij in de hoofdgame in zijn kamp was.

GalerijEdit

Around Wikia's network

Random Wiki