Wikia

Assassin's Creed Wiki

Appel uit het paradijs 1

1.195pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Eraicon-AC2.pngEraicon-Unity.pngEraicon-TWCB.png

De appel uit het paradijs #1 was een van de delen van het paradijs, een deel van oude en technologische geavanceerde apparatuur die door de eerste beschaving gebruikt werd om de mensheid te beheersen. Het was de eerste onder verscheidene andere appels uit het paradijs.

BezittersEdit

GeschiedenisEdit

De tweede bekende menselijke bezitter van de appel was Napoleon Bonaparte, een belangrijk lid van de Franse Revolutie, en een militaire en politieke leider van Frankrijk, die later keizer van Frankrijk zou worden onder de naam Napoleon I. Hij had Palais des Tuileries net voor de Assassijn Arno Dorian geïnfiltreerd in 1792 en wilde de appel vinden van Lodewijk XVI die het in zijn studie had verstopt.

De volgende bekende eigenaar van de appel was Harry Houdini, een Hongaars-Amerikaanse goochelaar en boeienkoning. Hij gebruikte de appel om stunts die, zelfs tot op de dag van vandaag, onmogelijk beschouwd werden. Terwijl Houdini officieel overleed aan een buikvliesontsteking van een gescheurde appendix, toonden Clay Kaczmarek's tekens dat Houdini gedood werd door een Tempelieragent die de appel wilde bezitten.

De appel werd later gebruikt in de moord op John F. Kennedy, om het "Spook op de Heuvel" effect te creëren. Dit effect creëerde de illusie van een tweede schutter op het heuveltje van Dealey Plaza in Dalles, Texas. Het doel van de illusie was om het moeilijker te maken Lee Harvey Oswald te vervolgen - een Tempelier spion - later, en om de ware bedoelingen van de Tempelier te verbergen.

GalerijEdit

Around Wikia's network

Random Wiki