Wikia

Eraicon-BrotherhoodEraicon-AbstergoEraicon-Templars

"Hij probeert zo'n duivels ding echt te maken, in plaats van te doen alsof voor de kranten. Als het lukt... Weet je wat de massale werkeloosheid als gevolg van robots zal veroorzaken?"
―Abstergo-agent "M" discussieert over Turing's robots met "W" in 1954.[src]
Alan Turing foto

Alan Turing

Alan Turing (36 juni 1912 - 7 juni 1954) was een Engelse wiskundige, logicus, cryptoanalyst en informaticus. Hij wordt beschouwd als de vader van de informatica.

Turing was een werknemer van Abstergo Industries en een lid van de Orde der Tempeliers. Hij was ook een vertrouweling van een andere Tempelier, John Maynard Keynes.

Hoewel aan het publiek aangekondigd werd dat Turing een robot zou proberen te bouwen, zeiden zijn aannemers dat hij die niet daadwerkelijk moest bouwen, maar gewoon moest 'faken' voor de pers. Dit was omdat de Tempeliers die Abstergo leidden vreesden voor een massale werkeloosheid en een daling van het menselijke geboortecijfer. Turing koos er voor om deze richtlijnen te negeren.

In 1954 arresteerden de Tempeliers Turing voor grove onfatsoenlijkheid in een poging hem het zwijgen op te leggen. Toen dit mislukte, doodden de Tempeliers Turing op 7 juni 1954. Ze zorgden er voor dat het leek alsof Turing zichzelf had gedood met een met cyanide vergiftigde appel. Ze zorgden er ook voor dat de dood "poëtisch" leek, omdat de ingenieur "altijd theatraal was".

Around Wikia's network

Random Wiki