Wikia

Memo 2 Desmond.ogg

Stemopname afkomstig van de mobiele telefoon van proefpersoon 17.

  • Desmond Miles: Goed, het is een paar weken na mijn vorige opname. Sorry, hoewel het voor jou niet meer dan een paar seconden zijn. Nummertje skippen op de playlist. Maar ik had het dus over Clay Kaczmarek, proefpersoon 16. Toen ik in een coma belandde in Italië, werd ik wakker in de zwarte ruimte van de Animus. Het werkte kalmerend, alsof ik was ontwaakt uit een droom waarin dit allemaal niet was gebeurd. Alsof ik op het punt stond om gewoon naar mijn werk te gaan, te klagen over het feit dat ik geen vriendin had en me af te vragen wat ik nou eigenlijk wilde. Maar toen ik Clay daar zag zitten, kwam het allemaal terug, geleidelijk. En toen hij me over Lucy vertelde, deed dat pijn. Ik besefte dat ik haar had vermoord zonder na te denken of iets te voelen. Niet op dat moment, in elk geval. Toen ging het helemaal los. Nog meer herinneringen van Ezio en Altaïr, de eerste beschaving. Vlak voor hij verdween, gaf Clay zijn herinneringen door. Hij liet me alles zien wat hij had gezien en meegemaakt. Het duurde niet lang, maar het was overweldigend. Hoe moet ik het uitleggen. Hij zag glimpen van Adam en Eva en hoe ze van slavernij ontsnapten. Hij zag het begin en het einde van de oorlog tussen de eerste beschaving en de mensheid. Hij zag Minerva, Juno en Tinia, bezig met hun berekeningen. Zo noemde hij ze. Ze hadden gereedschap, machtige machines, die mogelijke toekomsten konden voorspellen. Niet wat daadwerkelijk zou gebeuren. Maar wat er zou kunnen gebeuren, dus waarschijnlijkheden. Ze deden alles om te ontdekken wat de toekomst waarschijnlijk zou zijn. Die van hun en die van ons. Uiteindelijk vonden ze de meest waarschijnlijke kandidaat. Een of andere Desmond uit het begin van de 21e eeuw van onze jaartelling. Maar welke Desmond was het? Waarschijnlijkheid is iets vreemds. Er zijn allerlei vertakkingen mogelijk, dus welke versie van mij hadden ze nodig? Was het de Desmond die ging trouwen en een zoon kreeg? Of die single in New York woonde? Of was het de Desmond die in San Francisco als ober ging werken, of de Desmond die bij een autobedrijf werkte in Chicago. Of de ik die nooit bij z'n ouders was weggelopen. De eerste beschaving kon kiezen uit allerlei variaties, maar uiteindelijk was ik de gelukkige. Ik ben de Desmond uit hun berekeningen. Ik ben de Desmond voor wie ze berichten achterlieten, en met die eer moet ik zien te leven. Wat een eer. Ik ben bekaf. Later meer.

Around Wikia's network

Random Wiki