Wikia

Memo 1 Desmond

Stemopname afkomstig van de mobiele telefoon van proefpersoon 17.

  • Desmond Miles: Ik hoop dat-ie aanstaat, ik neem bijna nooit wat op met deze telefoon. Pa, we zijn hier nu in New York in het motel, Queens om precies te zijn, in het Astoria vlakbij het NQ. Rebecca is weg om batterijen te halen en Shaun is in z'n kamer weet ik veel wat aan het doen, en jij haalt wat te eten. En ik sta op het punt om in te breken in het financiële district. Het doet me denken aan je oude oefeningen. Tien jaar later laat jij je gezicht zien en het is alsof ik nooit ben weggeweest. Meteen weer hard tegen hard, samenzweren en paranoia. Alleen nu geloof ik je. Ik geloof elk woord, en volgens mij weet je lang niet alles. Ik heb zo veel gezien. Ik heb veel geleerd in een paar weken tijd. Alles, eigenlijk. Het voelt alsof ik duizend jaar oud ben, of zelfs tienduizend. Het is niet uit te leggen, maar als je zo veel van de wereld ziet, door zo veel verschillende ogen, dan kun je eigenlijk alleen maar treuren. Al die intelligente mensen die keer op keer dezelfde strijd uitvechten en dezelfde fouten maken. Want cultuur, kennis en geschiedenis worden niet via onze genen doorgegeven. Ieder kind leert alles telkens weer opnieuw. Hoe je moet leven, overleven, knokken voor gerechtigheid. Maar er gaat zo veel verloren in de overdracht, en er komt elke generatie zo veel bij. Het is zonde. Telkens leren we alles weer opnieuw. Ik heb Clay ontmoet, pa. Clay Kaczmarek. In de Animus. Ik kende hem als proefpersoon 16, mijn voorganger, en hij heeft me dingen laten zien. Hij droeg ze over vlak voor hij stierf, of verwijdert werd. Alles wat hij had geleerd en gezien. Hoe zeg je zoiets? Dus jij had hem opgeleid, hè? Nadat ik was vertrokken. Hij keek echt tegen je op. En nu ik door zijn ogen heb gekeken, snap ik waarom. Ik ben blij dat hij er voor je was in mijn afwezigheid. Maar hij heeft me ongelooflijke dingen laten zien. En ik zou nooit. Shit, wacht even.

Around Wikia's network

Random Wiki